FANDOM

Guy.jpg

Wróżbita domagający się zapłaty za przepowiednię

Wróżbici powszechnie uważani są za nieszkodliwą sektę pomyleńców. Nie wiadomo gdzie dokładniej znajduje się ich siedlisko, ponieważ w nocy znikają z powierzchni miasta. Prawdopodobnie do przemieszczania się wykorzystują kanalizację miejską. Najczęściej widuje się ich krążących w poblżu Ściany, gdzie potrafią siedzieć przez parę godzin wgapiając się w martwe ekrany plazmowe.

Członków tego zgrupowania łatwo poznać ze względu na pełne wyższości spojrzenia, jakimi obdarzają przechodniów, kontrastujące z nędznymi łachmanami które noszą. Nie sposób nie wspomnieć też o tendencji niektórych do zaczepiania pozostałych obywateli i opowiadania im o swych wizjach. W tym miejscu warto jednak zauważyć, że nie wszystkich Wróżbitów łączy ten sam schemat zachowania. Tylko Ci o obłędzie w oczach wykazują tendencje do narzucania swego towarzystwa przechodniom. Wśród Wróżbitów są jednak i tacy, których nie interesuje obcowanie z innymi. Do tych z kolei - bywa jednak - że zwykli ludzie przychodzą sami.

Ukryta prawdaEdytuj

Wróżbici twierdzą, że przez ekrany Ściany czasami przepływa ukryta informacja. Twierdzą, że jako wybrani tylko oni potrafią ją odczytać i wysnuć z niej wnioski. Prawda o której mówią ma dotyczyć niemal wszystkiego - planów rządu, machinacji korporacji, ruchów Syndykatu, manipulacji medialnej, czy nawet historii Ash i wydarzeń rozgrywających się na całej planecie.

Niewielu przykłada wagę do tego co powie im Wróżbita, ale są i tacy, którzy zwracają się do nich po radę. Wróżbici nie mają problemów z dzieleniem się posiadaną informacją, jeśli sami są o nią proszeni. Większość jednak z przekazywanych przez nich wieści, jest zbyt niejednoznaczna by nieść ze sobą jakąkolwiek wartość - Wróżbici mają tendencję do wyrażania się w słabo zrozumiały, okraszony mistycyzmem, sposób. Fakt jest faktem, że znane są przypadki gdy prognozy Wróżbitów sprawdzały się doskonale. Przypadki te od zawsze budziły wiele kontrowersji i kierowały na tę grupę oczy wysoko postawionych postaci.

StarszyznaEdytuj

U Wróżbitów zaobserwować można pewną hierarchię. Przede wszystkim ci spokojniejsi odcinają się od jakichkolwiek związków z najkrzykliwszymi, nazywając ich "Ślepcami".

Znana jest także tzw. "Starszyzna". Nieliczni członkowie nazywani tym mianem rzadko pokazują się na powierzchni. Według tych przebywających przed Ścianą, Starszyzna słucha informacji z przyszłości, oraz informacji z przeszłości planety. Informacje te mają jakoby przepływać przez dwa stare ekrany mieszczące się w podziemnej części Ściany. Nie wiadomo gdzie dokładniej może znajdować się to miejsce, ale Wróżbici odnoszą się do niego z niemal nabożną czcią.

Fenomen Wróżbitów i PlotkiEdytuj

  • Niektóre sukcesy Wróżbitów ściągnęły na nich oczy wpływowych ludzi. Podobno Infinity zleciło kiedyś dokładne przebadanie wszystkich połączeń elektronicznych, i innych możliwych źródeł przepływu informacji, działających w obrębie The Wall. Nie wiadomo jednak czy badania te przyniosły jakieś rezultaty. Mówi się jednak że korporacja w dalszym ciągu uważnie obserwuje Wróżbitów.
  • Mówi się, że parę lat temu, po ujawnieniu ważnej informacji dotyczącej jednej z rodzin Syndykatu, odpowiedzialny za to Wróżbita został porwany i torturowany przez mafię w celu wydobycia źródła swojej wiedzy. Nie wyjawił nic prócz tego, że po prostu "słuchał muru ekranów".
  • Podobno nieliczni spoza Wróżbitów zaprowadzani są do przebywającej pod ziemią Starszyzny. Jednak brak wiarygodnej osoby mogącej to potwierdzić.
  • Istnieje wiele innych plotek na temat tego ugrupowania, w tym i takie uznające Wróżbitów za psioników, szpiegów, mutantów, kultystów, czy też zwykłych szaleńców. Prawda jednak do tej pory nie jest nikomu znana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki