FANDOM

Czarna Piramida.jpg
Pojawia się w koszmarach tych, którzy Wiedzą. Śni o niej każdy obdarzony choćby najsłabszym talentem psychicznym mieszkaniec Ash. Doprowadziła do obłędu tysiące stacjonujących na Cor żołnierzy. Wielka piramida z czarnego żelaza, więzienie horroru znanego ludziom jako Mesu, grobowiec śmierci, pieczęć blokująca moce uśpionego boga. Wiedzą o nim nieliczni, jednak jej bliskość wyczuwają wszyscy.

Piramida to wysoki na wiele setek metrów konstrukt, zbudowany z poczerniałego żelaza, prawdziwy labirynt komnat i korytarzy wypełniony przewodami, rurami oraz śmiertelnymi pułapkami. Mechanizmy tej budowli mimo, iż zostały stworzone miliony lat temu wciąż funkcjonują – zaś jedynym ich zadaniem jest powodowanie śmierci tych, którzy próbują dotrzeć do Sali z Pieczęcią. Ludzie dawno temu poznali sekrety, jakie kryje Piramida – wiedzą, że głęboko pod ziemią, w centrum pajęczej sieci korytarzy znajduje się sala, zaś na jej środku widnieje Pieczęć chroniąca jednego z bogów ciemności przed uwolnieniem. Odkryli istnienie dziwnej substancji, konserwującej mechanizmy Piramidy – to czarny szlam wypełniony czymś bardzo podobnym do nanomaszyn, jednak funkcjonujący w zupełnie inny sposób niż nanoidy, działający na nieznanej ludziom zasady. Choć wydaje się, że posiadają kompletne mapy konstruktu, ludzie wciąż nie wiedzą, co się dzieje z osobami, które znikają od czasu do czasu we wnętrzu budowli. Echo przenosi czasem ich opętańcze wrzaski, jednak nie sposób ustalić, skąd one dochodzą.

Wielka piramida z czarnego żelaza jest więzieniem zaprojektowanym by spętać umysł i ciało Mesu, jednak promieniuje aurą tak silną, że wszyscy ci, którzy przebywają w jego pobliżu wystarczająco długo również tracą zmysły i zatracają się w szaleństwie. To przeklęte miejsce, do którego zsyłani są wszyscy, których armia już nie potrzebuje. Blisko ćwierć miliona żołnierzy chroni Piramidy z czarnego żelaza przed ewentualnym atakiem Hordy. Każdy z nich jest szalony, jednak obłęd zwykłego żołnierza jest niczym w porównaniu z wypaczonym umysłem głównodowodzącego, generała Marrow. Tylko wyjątkowo szalony umysł może narzucić porządek na progu grobowca boga-śmierci.[1].

PrzypisyEdytuj

  1. Andrzej 'Enc' Stój "Nemezis", s.161

Kanoniczny.png
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki