FANDOM

Weyland-Yutani.gif

Logo korporacji

Prężnie rozwijająca się korporacja terraformerska. Poza przekształcaniem planet zajmują się od pewnego czasu innymi aspektami kolonizacji, zarządzając w imieniu spółek założycielskich kilkoma koloniami w stadium Sadzonki i wczesnych etapach rozwoju po terraformowaniu. W sprawach bezpieczeństwa blisko współpracują z korporacją najemniczą Ashford-Nemeth. Tajemnicą poliszynela jest, że WY dąży do fuzji z Ashford-Nemeth i przejęcia kontraktów militarnych tej firmy.

Historia Edytuj

Firma została założona w początkach ludzkiej kolonizacji kosmosu, na Ziemii. Przez stulecia zajmowała się jedynie terraformowaniem, stanowiąc jeden z filarów tego sektora usług. Krótko przed zniszczeniem Ziemii firma przeniosła główną siedzibę na Issę. Nieżyczliwi wskazują na podejrzanie działania Weyland - Yutani, która swoją przeprowadzką idealnie wyprzedziła pojawienie się Pożeracza Światów i zniszczenie kolebki ludzkości. Korporację otacza wiele mrocznych tajemnic, ostatnio rozpoczęła agresywną ekspansję na inne sektory gospodarki, pozostając jednak jedną z głównych sił jeśli chodzi o firmy zajmujące się inżynierią planetarną.

Obszar działania i wpływyEdytuj

Weyland-Yutani jest znana głównie na rynku firm świadczących usługi przekształcania planet. Jest jedną z największych korporacji w sektorze usług inżynierii planetarnej.

W związku z obsługą olbrzymiej ilości programów terraformerskich firma posiada rozbudowaną bazę naukowo - badawczą, szczególnie w sektorze bio-chemicznym i materiałowym. W ostatnich kilku latach, dzięki swym rozbudowanym laboratoriom WY oferuje na rynku usługi w zakresie prac badawczych, niezależnie od prowadzonych projektów terraformerskich.

Firma posiada wiele ogromnych zakładów przetwórczych i przemysłowych, niezbędnych dla wyprodukowania olbrzymich środków technicznych wymaganych przy pracach przekształceniowych na nowo zajmowanych planetach.

Chociaż obecnie siedzibą firmy jest Issa, wpływy korporacji rozciągają się na wiele sektorów znanej przestrzeni, zaś placówki, handlowców i inżynierów Weyland-Yutani można spotkać nawet w najbardziej odległych zakątkach przestrzeni.

Jak każda firma zajmująca się inżynierią planetarną, Weyland-Yutani ma znaczące wpływy polityczne, szczególnie w koloniach, które uprzednio były zarządzane przez WY na początkowych etapach rozwoju.

Członkowie Edytuj

  • Arnold Weyland - legendarny prezes korporacji i jej współwłaścieciel. Podobno posiada wspólnie z Mariko Yutani -Kawana, pakiet kontrolny WY. Nikt dokładnie nie wie ile Arnold ma lat, jego oficjalne biografie podają, że urodził się 145 lat temu, choć wieść niesie że to mocno niedoszacowana wartość.
  • Mariko Yutani - Kawana - druga z największych udziałowców firmy. Spadkobierczyni fortuny rodu Yutani. W młodości czarna owca rodziny. Skandale z jej udziałem były pożywką dla mediów brukowych połowy galaktyki. Obecnie ustatkowała się i choć nie zajmuje żadnej formalnej pozycji w WY, stanowi najbardziej wpływową szarą eminencję firmy.
  • Hitoshi Wellington-Weyland - wiceprezes ds. badań WY. Adoptowany przez Arnolda Weylanda, aktualnego prezesa zarządu WY i współawłaściciela korporacji. Znany ze swych niekonwencjonalnych sposobów rozwiązywania problemów naukowych i biznesowych. Patrz - Projekt Suikun.
  • Iesada Yoshii - przedstawiciel korporacji w Sektorze Eclipse .

Plotki Edytuj

  • Podobno korporacja wiedziała wiele wcześniej o Pożeraczu Światów. Podczas prac terraformerskich WY natrafiła na liczne ruiny, zawierające świadectwa istnienia mrocznych bogów. Plotka głosi, że WY należy do tajnego stowarzyszenia korporacji, które wiedziały o zagrożeniu przed zniszczeniem Ziemi, ale próbowały wykorzystać swoją wiedzę dla pomnożenia zysków. Teorie tego typu należą do jednej kategorii z teoriami o reinkarnacji, leczeniu przez dotyki i wróżeniu z fusów - nikt nie traktuje ich poważnie.
  • Arnold Weyland to podobno trzeci prezes korporacji, Richard Wellington - Weyland, jeden z Matuzalemów - ludzi którzy dzięki transferom osobowości do ciał kolejnych pokoleń klonów pozostają nieśmiertelni. Prezes WY zmienia imiona w miarę upływu czasu, aby zmylić opinię publiczną i uniknąć skandalu etycznego, który mógłby wpłynąć na wartość akcji firmy.
  • Współwłaścicielka WY Mariko Yutani - Kawana w młodości prowadziła niezwykle bujne życie towarzyskie. Eksperymentowała z wieloma używkami - wirtualami, specjalnie projektowanymi używkami chemicznymi itd. Podobno oddawała się równiez okultyzmowi, przyzywając demony pustki. Plotka głosi, że Mariko nie jest już człowiekiem, a jedynie gebbeth - ludzkim ciałem, które zostało przejęte przez demona.
  • Weyland - Yutani agresywnie próbuje wejść na rynek kontraktów militarnych. Podobno nie tylko interes ekonomiczny stoi za tymi zamierzeniami.
  • Korporacja prowadzi szeroko zakrojone badania naukowe, często w zupełnie zaskakujących dziedzinach. WY była wielokrotnie podejrzewana o nieetyczne badania, choć nigdy nie udało się udowodnić żadnych naruszeń przepisów, firma pozostaje dla wielu synonimem najgorszych wzorców korporacyjnego okrucieństwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki