FANDOM

Gruzy Techne.jpg
Zasiedlona na początku ery kolonizacji Galaktyki Techne miała być początkowo tajnym laboratorium, w którym naukowcy mogliby prowadzić eksperymenty zakazane przez rządy jakichkolwiek planet. Zamiary te zweryfikowała rzeczywistość – Techne w krótkim czasie stała się jedną z najważniejszych planet Drogi Mlecznej, a jej mieszkańcy niezwykle zamożni. Większość układów gwiezdnych oficjalnie potępiła okrutne praktyki, jakich dopuszczali się tutejsi uczeni, jednak po cichu wspierała ich badania, nie żałując wielkich sum pieniędzy. Na Techne narodziły się idee, z których wykiełkowały całe gałęzie techniki – w tym genetechnika, umożliwiająca nie tylko naprawianie wrodzonych wad ludzkich ciał, ale również ich modyfikację.

Dobra passa Techne skończyła się wkrótce po przebudzeniu Pożeracza Światów. Bóstwo wykazało się nie lada sprytem, niszcząc tę planetę wkrótce po pochłonięciu Ziemi. Śmierć poniosły setki tysięcy uczonych, utracono niezliczoną ilość technologii oraz najobszerniejszą bazę danych stworzoną przez człowieka. Nieliczni mieszkańcy Techne wędrują obecnie po całej Galaktyce, poszukując miejsca, gdzie mogliby się osiedlić. Plotki głoszą, że dążą do konkretnego, choć utopijnego celu – pragną odtworzyć Techne taką, jaką była. Czekają ich jednak stulecia pracy. Budowanie planet jeszcze na długo pozostanie w sferze marzeń.

Andrzej "Enc" Stój

Więcej z Fandomu

Losowa wiki