FANDOM

Ludzie od zawsze marzyli o stworzeniu technologii umożliwiającej natychmiastową komunikację. Od czasu wynalezienia napędu FTL tradycyjna, radiowa komunikacja przestała wystarczać, a na wysyłanie statków tylko w celu dostarczenia jakiejś wiadomości koloniom brakowało zasobów (inną sprawą było ryzyko uszkodzenia lub zniszczenia napędu FTL, co w pierwszych wiekach zdarzało się dość często). Wszystkie projekty związane z budową komunikatorów nadświetlnych zakończyły się porażką. Utopiono w nie dziesiątki miliardów, często doprowadzając wielotysięczne firmy do bankructwa.

Idea natychmiastowej komunikacji pozostaje jak do tej pory wyłącznie marzeniem. Uczeni twierdzą, że jest to możliwe – podają za przykład Nemezis i plugawe bóstwa (wydaje się, że niektóre są w stanie porozumiewać się w czasie rzeczywistym mimo olbrzymich, dzielących je odległości) oraz telepatię.

Niestety, system komunikacji natychmiastowej wciąż pozostaje utopią – pomysłem, który przy obecnym poziomie techniki, jaką dysponuje ludzkość po prostu nie może zostać zrealizowany.

Przypisy

Andrzej "Enc" Stój

Kanoniczny.png
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki