FANDOM

Eruption
Strokkur jest rozległym obszarem, w którym dno praoceanu Faithfull znajduje się „jedynie” około kilometra pod powierzchnią. Porastają je miejscowe odmiany szybko regenerujących się glonów, będących ulubionym pokarmem kilku odławianych przez amarian, cennych gatunków ryb, których ławice przybywają tu z nawet bardzo odległych żerowisk.

Co zrozumiałe, w tym miejscu znaleźć można kilka platform rybackich będących bazami wypadowymi dla floty kutrów rybackich czerpiących korzyści z tutejszych łowisk. Owe platformy rybackie oddalone są jednak od podmorskiego wyniesienia, jako że w dnie Strokkuru czasem otwierają się szczeliny, przez które wypychane są ogromne ilości wody i gazów. Te szczeliny zasklepiają się samoistnie już w kilka godzin po powstaniu a wywoływane przez wyrzut wody i gazu gejzery są poważnym zagrożeniem dla rybaków. Najpotężniejsze z zaobserwowanych erupcji wynosiły wodę na więcej niż kilometr ponad powierzchnię wody, a ich moc była by w stanie uszkodzić (jeśli nie przewrócić) pływające miasto. Pomimo tego, że teren Strokkuru jest stale monitorowany przez zespoły ostrzegawcze z platform rybackich, a powstanie gejzeru można przewidzieć na około trzy minuty przed erupcją, zdarzają się sporadyczne przypadki uicestwienia kutrów wraz z załogami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki