FANDOM

ShipyardGEO-9.jpg

Popadająca w ruinę Stocznia GEO-9

Stocznia GEO-9, będąca niegdyś jednym z największych i najnowocześniejszych tego typu obiektów na powierzchni Ash, dziś jest kompletną ruiną. Dawna chluba korporacji Gendo nie tylko przestała być rentowna po awarii terraformerów, ale jej istnienie zostało pozbawione sensu biorąc pod uwagę powrotne zlodowacenie zatoki i brak możliwości żeglugi po zamarzniętym morzu. Gendo jeszcze przez jakiś czas po katastrofalnej awarii maszyn terraformujących starała się utrzymać stocznię, jednak po roku, pozbawiona nadziei na poprawę sytuacji, całkowicie wycofała kapitał z Ash. W ciągu kolejnego roku zdemontowano i wywieziono poza planetę te elementy które były najcenniejsze, a resztę pozostawiono na pastwę losu i szabrowników. Nie pilnowana, przez kilkadziesiąt lat od czasu zamknięcia stała się pokrytą śniegiem plątaniną uliczek, biegnących przez gąszcz zardzewiałych konstrukcji, pustych hal, niszczejących nabrzeży i opuszczonych budynków.

W dzień do Stoczni przybywają czasem desperaci poszukujący czegoś co można by zabrać i sprzedać, nieco rzadziej można spotkać grupki wyrostków włóczące się bez celu lub tworzące graffiti na zrujnowanych budynkach. Jednak nocą mało kto ośmiela się zapuszczać na ten teren, pomimo faktu że w GEO-9 jest wiele bardziej niebezpiecznych miejsc, które mimo wszystko tętnią życiem. Czasem można tutaj usłyszeć coś jakby echa odległej muzyki rezonujące po stalowych konstrukcjach, są jednak tacy którzy uważają to za zwyczajne dudnienie pobliskich terraformerów, a zdarzają się i osoby które twierdzą że nie słyszą niczego niezwykłego. To między innymi przez te odgłosy uważa się Stocznię za przeklęte miejsce, bowiem napawają one lękiem większość ludzi która je usłyszała.

PlotkiEdytuj

  • Jedna z plotek głosi jakoby pod lodem, w jednym z doków, spoczywała na dnie niewielka łódź podwodna. Według plotki, ta jednostka była budowana w Stoczni dla bardzo bogatego klienta, ale prac konstrukcyjnych nie ukończono ze względu na kryzys i zamknięcie obiektu. Rzeczona łódź miała być prawie gotowa, jednak wściekła załoga Stoczni uszkodziła ją i zatopiła w odpowiedzi na informację o nieodwołalnym zamknięciu obiektu i zwolnieniu wszystkich pracowników. Powtarzający plotkę wspominają o znajdującym się na pokładzie nowoczesnym i w pełni sprawnym generatorze, układach filtrujących i masie innych rzeczy które są marzeniem każdego szabrownika.
  • Podobno kiedyś przez zniszczoną Stocznię prowadziła trasa streetracingowa.Zrezygnowano z niej jednak, jako że każdy wyścig przez te tereny kończył się śmiercią przynajmniej jednego uczestnika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki