FANDOM

ZamarzniętyPort.jpg
Skute lodem cementarzysko starych statków i opustoszałych magazynów nad Zamarzniętą zatoką. Niegdyś tętniąca życiem dzielnica zmieniła się w smagane lodowatymi wiatrami pustkowie, ponure widmo swojej przeszłości. Jest to najbardziej wysunięta na wschód, zamieszkała dzielnica GEO-9.

Między wrakami statków i popękanymi od wiatru i mrozu ścianami magazynów szukają schronienia uciekinierzy, spiskowcy i wszelkiej maści życiowi wykolejeńcy.

Niegościnna i niebezpieczna kryje w sobie nie jedną tajemnicę z przeszłości, jak i może przyszłości miasta.

HistoriaEdytuj

Przed awarią terraformerów, kiedy zatoka nie była skuta lodem, Stare Doki tętniły życiem. Olbrzymie okręty przybijały do portu każdego dnia przywożąc ludzi i towary. Liczne firmy i korporacje utrzymywały w dokach magazyny. W olbrzymiej Stoczni powstawały nowe okręty i remontowano stare.

Gdy zamarzła zatoka i statki przestały kursować, dzielnica zaczęła obumierać. Zamknięto stocznię, a wraz z nią i wiele magazynów. Firmy opuszczające powierzchnię Ash zamykały swoje oddziały, a wraz z nimi puste i nieogrzewane powierzchnie magazynowe. Ciepło geo-terraformerów praktycznie nie docierało do tej dzielnicy, pozostawiając ją na pastwę szalejących lodowatych wichur. Z czasem doki zaczęły pokrywać się coraz grubszą warstwą śniegu i lodu. Budynki nie raz zapadały się pod ciężarem nawarstwiającego się śniegu.

Niegościnna, nie oferująca zatrudnienia dzielnica stopniowo wyludniała się, przemieniając się w prawdziwe pustkowie.

Miejsca godne uwagiEdytuj

Wśród cmentarzyska niedziałających okrętów i magazynów, znane jest kilka obiektów wciąż przyciągających ludzi z wewnątrz miasta. W zachodniej części Starych Doków, w zniszczonej barce znajduje się sklep "Bob & Jenkins". Bliżej centrum spoczywa częsty cel wycieczek - wrak olbrzymiego liniowca o nazwie Tajfun, po którym oprowadzani są żądni wrażeń obywatele GEO-9.

Niewielu zapuszcza się głębiej w Stare Doki, które od dawna nie są już przyjaznym ludziom miejscem. Znając właściwych ludzi, można zapisać się na organizowane co jakiś czas wyprawy wgłąb pustkowia, na poszukiwania rożnego rodzaju złomu i drogocennych rupieci. Podobno nie wszystkie z tych wycieczek kończą się powrotem kompletu uczestników.

Przez puste i oblodzone resztki ulic Starych Doków prowadzi jedna z najniebezpieczniejszych tras używanych przez streetracerów.

Wśród poszukiwaczy mocnych wrażeń popularnym punktem jest klub Megatona. Można tu spotkać zarówno osoby z półświatka GEO-9, najemników jak i szukających adrenaliny pracownicy korporacji i złotą młodzież z lepszych dzielnic.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki