FANDOM

Mapa Slumportu

Najwieksza z obecnie zamieszkałych dzielnic GEO-9. Położona nad morzem, niegdyś pełniła rolę portu i centrum handlu. Wraz ze spadkiem temperatury dzielnica zaczęła się wyludniać. Kiedy zamarzła zatoka, a port przestał działać, cała okolica zamieniła się w slums. Tak powstałą obecna nazwa dzielnicy - Slumport.

Obecnie dzielnica nie cieszy się dobrą reputacją. Jest uważana za siedlisko biedy, nietolerancji, kolebke gangów oraz miejsce naboru taniej siły roboczej.

Życie w SlumporcieEdytuj

Goon.jpg

Popularna karykatura przedstawiająca przeciętnego mieszkańca Slumportu

Większość mieszkańców utrzymuje się z pracy w fabrykach Furnasu, inni zajmują się szabrownictwem, jeszcze inni prowadzą swoje małe firemki lub przyłączają się do gangów. Szczęśliwcy znajdują zatrudnienie w niezależnych zakładach Nowego Portu.

Ludzie żyjący w Slumporcie najczęściej ledwo wiążą koniec z końcem, są przemęczeni, opryskliwi, przemarznięci i generalnie wrogo nastawieni do obcych. Żyjąc w tej zaniedbanej części miasta nauczyli się radzić sobie na własną rękę. Każda część dzielnicy poradziła sobie na swój sposób.

Z drugiej jednak strony, mieszkańcy Slumportu cieszą się reputacją ludzi o twardych charakterach, ciężko pracujących, pomysłowych i zaradnych. Tylko dzięki ich przedsiębiorczości i niezależnej inicjatywie instalacje grzewcze i energetyczne Podbrzusza jeszcze działają, a Nowy Port uchodzi za jedno z lepiej zarządzanych miejsc w całym mieście.

PrzestępczośćEdytuj

Prawdziwą plagą Slumportu są wszechobecne gangi. Czyni to z dzielnicy, a głównie z Podbrzusza i Starych Doków prawdziwą arenę walk między grupami przestępczymi, Syndykatem i Ulicznymi Oficerami. Mieszkańcy dzielnicy nauczyli się jak radzić sobie w tak niebezpiecznym środowisku, jednak przejezdni często padają ofiarą ulicznej wojny. Nie czyni to ze Slumportu najpopularniejszej dzielnicy.

Popularnym powiedzeniem jest, żeby zamieszkać w Slumporcie trzeba być przestępcą, lub nim się stać. Jest to oczywiście nieprawda.

Nastroje społeczneEdytuj

Slumport wże. Zmęczni ubóstwem, ludzie karmieni przez media antyrządową propagandą wręcz czekają na pretekst by wyjść na ulicę. Jedynym wentylem bezpieczeństwa rozładowujących niespokojną atmosferę jest sport, a w szczególności bardzo popularna Astropiłka.

Ze względu na ryzyko zamieszek ilość patroli Ulicznych Oficerów, na ulicach Slumportu, kilkukrotnie wzrosła.

KlimatEdytuj

Najbardziej wysunięta na południe dzielnica GEO-9 ma najostrzejszy klimat w całym mieście. W większości dzielnic temperatura utrzymuje sie na poziomie od -20 do -30 stopni, jednak w nadbrzeżnych rejonach Starych Doków, czy Nowego Portu spadaść może nawet do -40. Prawdziwym biegunem zimna całego GEO-9 jest Stormwatch. Panująca tam niemal akrytczna temperatura potrafi w zimie spaść nawet do -60 stopni. Ewenementem jest północna, leżąca niedaleko terraformera G4, część CityView, w której temperatura wzrasta nawet do -2 stopni.

Obszary Edytuj

  • CityView - położony na zachodnim wybrzeżu kawałek miasta. Rozpościera się z niego widok na GeoCity, lecz największą atrakcją tego rejonu jest wyższa temperatura oraz dostęp do niezamarznietej części morza.
  • Stormwatch - biegun zimna całego GEO-9. Miejsce w którym tylko szleńcy chcieli by mieszkać.
  • Terraformer-6 - powoli stygnący terraformer. Jedeno z największych zmartwień mieszkańców Podbrzusza.
  • Nowy Port - spokojne osiedle zarządzane przez wspólnotę obywatelską. Najbezpieczniejsza część dzielnicy. Serce średniej wielkości biznesu.
  • Podbrzusze - główna "sypialnia" GEO-9. Blisko 30% pupulacji całego miasta mieszka w tej ciasnej i zaniedbanej dzielnicy.
  • Stare Doki - praktycznie opuszczone tereny starego portu. Główny teren oparcji wielu gangów oraz schronienie dla mutantów, kultystów i wywrotowców.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki