FANDOM

RONIN to kryptonim jednego ze zdolniejszych hakerów Cortexowych działających w obrębie GEO-9. Jego prawdziwa tożsamość nie jest nikomu znana, wiadomo jednak że RONIN nie rusza niczego co nie dotyczy wymienionego wyżej miasta. Jego działania nie opierają się na żadnym schemacie, co dodatkowo utrudnia jego namierzenie.

HistoriaEdytuj

Net.jpg
RONIN po raz pierwszy w wirtualnej przestrzeni pojawił się kilkanaście lat temu, z miejsca wchodząc na odcisk wielu wpływowym działaczom w GEO-9. Głównym celem ataków RONINa był Syndykat, kanały medialne, a także niektóre serwery Ulicznych Oficerów. Haker głównie wykradał lub podmieniał dane, często kryjąc swoją ingerencję tak skutecznie, że ofiary orientowały się gdy było już za późno na zmiany procedur. Nigdy nie zdołano się dowiedzieć dla kogo dokładnie pracował RONIN, jednak na pewno nie stał po stronie klanu Szarego Wilka, który swego czasu oferował pokaźną nagrodę za odnalezienie wirtualnego włamywacza.

Koniec końców to U.O.GEO-9 zdołali namierzyć hakera według śladu, który zostawił w sieci Cortex włamując się do ich baz danych. Zdobyta informacja została odsprzedana Syndykatowi przez skorumpowanego gliniarza. Wkrótce wirtualną przestrzeń obiegło nagranie śmierci hakera - grupa zabójców klanu Szarego Wilka wdarła się do wskazanego domu i zastrzeliła młodego chłopaka, który przebywając w Cortexie nie zauważył nawet ich wejścia. Nagranie miało służyć jako przestroga dla każdego kto jeszcze spróbowałby swych sił z Syndykatem.

Około rok temu RONIN ponownie pojawił się w sieci Cortex, ku ogólnemu zdziwieniu wszystkich stron. Jego ataki przybrały przy tym na sile i śmiałości. Podobnie jak kiedyś, ciężko stwierdzić co właściwie stanowi cel RONINa. Nagroda za jego głowę jednak została odnowiona przez rodzinę Czarnego Smoka. W świadomości obywateli GEO-9 tajemniczy haker funkcjonuje jako swego rodzaju wirtualny stróż prawa - znane są przypadki jego ingerencji wobec nadużyć dokonywanych poprzez Cortex.

TożsamośćEdytuj

Pozostaje zagadką kim jest RONIN i co łączy go z chłopakiem, którego śmierć obiegła niegdyś wirtualną przestrzeń. RONIN jest nieuchwytny i nie pozostawia o sobie żadnej informacji. Istnieje jednak kilka popularnych teorii:

  • Przede wszystkim niektórzy uważają, że obecny RONIN po prostu przybrał pseudonim dawnego hakera by szybciej zyskać rozgłos. Innymi słowy, haker nie skrywa żadnej tajemnicy i nic nie łączy go z dawnymi wydarzeniami.
  • Zwolennicy teorii spiskowych twierdzą, że ludzie Szarego Wilka umieścili nagranie śmierci niewinnej osoby, a prawdziwego RONINa porwali i przetrzymywali, powoli skłaniając do pracy dla nich.
  • Wróżbici mają tendencję do dziwnego określania RONINa. Po jego śmierci, kilkanaście lat temu, uparcie nazywali go "Błądzącym". Dopiero od niedawna pytani o hakera, z nieskrywaną ulgą stwierdzają, że "odnalazł się". Dodatkowo wiadomo, że Wróżbici nigdy nie przyjęli do wiadomości śmierci RONINa. Wciąż powtarzali tylko, że "zgubił drogę bo zamknięto mu drzwi".
  • Niektórzy twierdzą, że RONIN to kryptonim nadany Sztucznej Inteligencji podłączonej do sieci Cortex. Jej źródło często podaje się którąś z rodzin Syndykatu lub Rząd. Niektórzy nawet twierdzą, że RONIN zbuntował się przeciw swym stwórcom i duplikując się na jakimś ukrytym serwerze, zaczął działać samodzielnie.

Istnieje o wiele więcej teorii - jak ta że RONIN nigdy nie został odnaleziony, a jedynie lepiej się ukrył - jednakże żadna nie wybija się naprzód jako najbardziej wiarygodna.

PlotkiEdytuj

  • Podobno RONIN toczy zmagania z grupą CortexCrackers i udaremnia niektóre ich ataki. Sam jednak nie jest w stanie zdziałać wiele.
  • Mówi się, że RONIN od początku działał dla rodziny Złotego Smoka, która już kilkanaście lat temu zaczęła zbierać informacje na temat swych przyszłych wrogów - klanu Szarego Wilka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki