FANDOM

RAGE atack

Atak torpedami klasy RAGE cieżkiego krążownika podczas wojny trzydniowej.

Naprowadzane na podczerwień torpedy z głowicą termojądrową.

Początki projektu RAGE giną w odległej przeszłości. Prawdopodobnie głowice tych torped zostały zaprojektowane dla pierwszej generacji pocisków używanych do walk w przestrzeni kosmicznej.

Torpedy RAGE, pierwotnie przeznaczone do zwalczania największych jednostek floty przeciwnika, były zbyt duże aby mogły być uzywane przez małe statki. Wraz z rozwojem techniki napędów oraz miniaturyzacji głowic termonuklearnych znacznie zmniejszyły swe rozmiary i już od trzeciej generacji mogły zostać użyte w odpowiednio przystosowanych wyrzutniach bombowców i ciężkich myśliwców, okazując się wyjątkowo skuteczną bronią przeciwko okrętom liniowym przeciwnika.

Mimo niezwykle prostej konstrukcji pociski klasy RAGE od początku otaczała zła sława broni niestabilnej. Usterki pocisków prowadzały nawet do detonacji głowicy bojowej wewnątrz wyrzutni, mimo wielu usprawnień i zabezpieczeń montowanych we współcześnie używanych generacjach torped, nadal zdarzają się fatalne w skutach usterki tych pocisków. Większość współcześnie używanych torped pochodzi z zakurzonych magazynów wojskowych, które zostały otworzone w związku z licznymi atakami Hordy , w związku z tym systemy naprowadzania torped odbiegają od współczesych standardów i są często niewystarczające.

Moc głowicy bojowej pocisku opiera się na detonacji ładunku termonuklearnego, oznacza to że torpeda dysponuje znaczną siłą uderzeniową, która jest mniej skuteczna przeciwko celom chronionym polem siłowym.

Zalety:

  • Moc (mniejsza przeciwko tarczom);
  • Cena;
  • Dostępność;

Wady:

  • Słaby system naprowadzania (-1 do Strzelania);
  • Znaczne rozmiary (rozmiar o 1/3 większy);
  • Niestabilne głowice (uszkodzenie wyrzutni przy 1 na kości Strzelania - konieczność naprawy w doku i udanego testu Reparowania; detonacja głowicy wewnątrz wyrzutni przy 1 na Dzikiej Kości i 1 kości Strzelania)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki