FANDOM

Oto największy i najpotężniejszy wróg ludzkości. Wij Pustki, Pan Hordy, Pożeracz Światów – ten owładnięty straszliwym głodem bóg posiada wiele imion. Nie spocznie, nim nie zgaśnie ostatnia iskierka życia. Nie zaśnie, jeśli gdziekolwiek we wszechświecie będzie istniała myśl inna, niż jego własna. Nic nie zdoła oprzeć się jego potędze. Najpotężniejsza broń wymyślona przez człowieka często zawodzi przeciw sługom Pożeracza – cóż zatem można uczynić bóstwu, skoro Horda to jedynie prymitywne narzędzie?

Plik:Horda Void.jpg

Pożeracz Światów jest największym zagrożeniem znanym człowiekowi. W porównaniu z nim blakną wszelkie wojny, klęski i kataklizmy. Trawiony straszliwym głodem, przenosi się z układu do układu, pochłaniając księżyce, planety i gwiazdy. Horda, potężna armia przerażających potworów, obdarzonych dziwnymi, groteskowymi formami, niszczy wszelkie formy życia, jakie napotka. By walczyć z tym zagrożeniem, ludzkość po raz pierwszy od wieków przemówiła jednym głosem. Powstają olbrzymie armie, które mają walczyć z plugastwem Hordy i zatrzymać jej mroczną krucjatę. Wiele bitew wygrano, równie dużo zakończyło się klęską i śmiercią milionów istnień.

Szaleńcy oddający cześć Pożeraczowi Światów twierdzą, że potrafi on przybrać dowolny kształt i dysponuje nieskończoną, boską potęgą. Z pewnością posiada wielką moc, jest ona jednak ograniczona. Wij może przebywać tylko w jednym miejscu na raz. Nie potrafi pochłonąć żywych organizmów, nie będących Hordą. Nie umie przemieszczać się w przestrzeni międzygwiezdnej równie szybko, jak ludzkie statki. Pokonanie roku świetlnego zajmuje mu nie mniej, niż jedną ziemską dobę.

Pożeracz potrafi przemienić pochłoniętą materię w obrzydliwe bestie, znane ludziom pod nazwą Hordy. Jest w stanie przemówić do umysłu każdego, kto go wezwie, niezależnie od odległości. Mówi się, umie dowolnie zmienić swą postać, ale widziano go tylko w jednej. Niewyraźne nagranie z krążącej wokół Ziemi automatycznej stacji badawczej to jedyny istniejący zapis kształtu tego boga. Ukazuje chwilę, gdy długi na setki kilometrów wij o idealnie czarnym ciele przemieszcza się na tle Słońca, kierując w stronę planety będącej kolebką ludzkości.

Są ludzie oddający Wijowi Pustki – część ze śmiertelnego strachu, inni z rządzy potęgi. W zamian za służbę, nie muszą lękać się śmierci – żadna z plugawych bestii Hordy nie uczyni im krzywdy. Wybranych, bóg obdarza wielką mocą – zdolnościami podobnymi do talentów psionicznych. Kulty oddające cześć Pożeraczowi Światów z roku na rok rosną w siłę, zwłaszcza w układach gwiezdnych najbardziej narażonych na inwazję Hordy. Ponieważ stanowią ogromne zagrożenie, na większości planet oddawanie czci jednemu z mrocznych bogów karane jest śmiercią. Zwykle wyjątkowo nieprzyjemną i bolesną.

Andrzej "Enc" Stój

Kanoniczny
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki