FANDOM

Scrilla

Wieki temu, u zarania ery kolonizacji powstała idea stworzenia globalnego pieniądza. Bank centralny (z szumnie brzmiącą nazwą: Bank Galaktyczny) opracował system certyfikatów, który w teorii miał być nie do złamania. Informacje dotyczące stanu konta, zapisane na kartach wykorzystujących te zabezpieczenia powinny być stuprocentowo wiarygodne. Początki były bardzo obiecujące – nawet najbardziej nieprzychylne tej idei organizacje i kolonie z czasem przekonały się do pomysłu uniwersalnej waluty. Pojawiały się co prawda pewne nieprawidłowości, lokalne problemy związane ze zmianą wartości pieniądza w zależności od układu, jednak system działał sprawniej, niż początkowo sądzono.

Całość złamała się kilkadziesiąt lat później, gdy do opinii publicznej dotarły informacje o złamaniu certyfikatów przez jedną z firm informatycznych zlokalizowanych na Techne. Nie zachowało się zbyt wiele informacji dotyczących procesu, jaki został jej wytoczony, jest jednak pewne, że udowodniono jej powiązania z innymi przedsiębiorstwami z tej planety. Historycy podejrzewają, że błyskawiczny rozwój Techne nie byłby możliwy bez podrobionych kart załadowanych milionami nieistniejących kredytów. Od tamtej afery idea wspólnej waluty pojawiała się jeszcze kilka razy, za każdym razem upadając (nierzadko jeszcze przed jej wdrożeniem).

Galaktyka nie ma wspólnej waluty i nigdy mieć jej nie będzie. Jedynym pewnym środkiem płatniczym są materialne obiekty o dużej wartości – antyki, dzieła sztuki, biżuteria – to jednak i tak przedmioty dla kolekcjonerów, które nie tylko ciężko zdobyć, ale również niezbyt łatwo sprzedać za rozsądną cenę. Alternatywą są nieliczne korporacje, jak QuickLink, Credito, czy TravelNet, oferujące możliwość zakupu specjalnych kart, które można wymieniać w całej Galaktyce (oczywiście tylko w układach, gdzie istnieją ich placówki) na lokalną walutę. To jednak dość drogie rozwiązanie, w dodatku wyłącznie dla osób o dużym, potwierdzonym majątku i nieskazitelnej reputacji.

PrzypisyEdytuj

Andrzej "Enc" Stój

Kanoniczny
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki