FANDOM

Pexxon factory tower

Wieża rektyfikacyjna w kombinacie chemicznym Pexxon

Podupadły koncern chemiczny, niegdyś jeden z największych pracodawców w GEO-9. Pexxon specjalizował się w produkcji nawozów sztucznych, półproduktów chemicznych wykorzystywanych do konstrukcji reaktorów plazmowych oraz chemicznych środków bojowych dla policji i wojska. Obecnie spółka posiada tylko jedną fabrykę na Ash – kombinat chemiczny w Furnasie. Zakład zajmuje się wyłącznie produkcją wojskową, na potrzeby kampanii na Cor.

Historia Edytuj

Pexxon pojawiło się na Ash wraz z pierwszą falą kolonistów. Początkowo firma zajmowała się produkcją komponentów chemicznych niezbędnych do działania reaktorów zasilających terraformery. Dodatkowo Pexxon uzyskał, od spółki założycielskiej Ash, kilka kontraktów na budowę kondensatorów atmosferycznych. Dzięki zyskom uzyskanym podczas okresu terraformowania, korporacja na dobre zadomowiła się na planecie, rozwijając się wraz z kolonią. Pexxon dywersyfikował swoje źródła dochodu, inwestując między innymi w rozrywkę: kompleks kinowo – cortexowy 7Towers, stocznia orbitalna High Heaven, spółka informatyczna Pexxon Net Technologies. Firma inwestowała jednocześnie w rozwój lokalnej społeczności, dofinansowując szpitale, czy fundując Szkołę generalną nr 214 – zaplanowaną jako kuźnia kadr dla korporacji.

Harmonijny rozwój Pexxon został zahamowany wraz ze zwiększonym zainteresowaniem Ash ze strony Infinity. Firma Starca bardzo agresywnie rozpoczęła wypieranie z rynku Ash wszystkich podmiotów konkurencyjnych. Pexxon, mocno zakorzeniona w GEO-9, okazała się zbyt ciężkim orzechem do zgryzienia dla Infinity. Korporacje przez lata trwały w patowej sytuacji, żadna nie mogła uzyskać przewagi ekonomicznej. Zimna wojna pomiędzy firmami zakończyła się nagle i zupełnie niespodziewanie - awaria terraformerów i załamanie gospodarcze na Ash odebrały Pexxon środki do dalszego przeciwstawiania się ekspansji Infinity. Jeden z filarów holdingu, Pexxon Net Technologies był zmuszony ogłosić upadłość po utracie większości danych zgromadzonych na serwerach, spowodowanej przez tajemniczy wirus komputerowy. Rozpoczął się powolny upadek korporacji – spółka była zmuszana do kolejnego wyprzedawania swoich przedsiębiorstw. 7Towers zostało przejęte przez Infinity, podobnie jak część fabryk chemicznych ulokowanych poza GEO-9. Ostatecznie Pexxon zachowało kontrolę nad kombinatem chemicznych w Furnasie. Przed całkowitym unicestwieniem korporację uratowała kolejna katastrofa – pojawienie się jednostek Hordy w układzie, a w konsekwencji niekończąca się wojna na Cor. Pexxon, dzięki doświadczeniu w produkcji środków bojowych, uzyskał intratny kontrakt wojskowy na dostawy broni chemicznej dla armii walczącej na Cor.

Obszar działania i wpływy Edytuj

Paxxon factory

Kombinat chemiczny Pexxon

Pexxon Holding to obecnie jedynie cień tego, czym firma była w czasach rozkwitu. Korporacja kontroluje tylko jeden zakład chemiczny zlokalizowany w Furnasie. Całość produkcji jest przeznaczona na działania wojenne na Cor. Korporacja ma spore wpływy w armii Cor i niewielkie we frakcji konserwatywnej rządu Ash, pamiętającej złote czasy rozkwitu kolonii.

Jednym z kontrahentów Pexxon był producent tworzyw sztucznych i środków czystości Incomp Venture.

Kombinat Pexxon zlokalizowany w Furnasie zatrudnia kilkanaście tysięcy pracowników, głównie niewykwalifikowanych, z najbiedniejszych warstw społeczeństwa GEO-9. W kombinacie często dochodzi do wypadków, również tych ze skutkiem śmiertelnym. Choć korporacja nieudolnie próbuje tuszować te afery, zakład cieszy się zasłużenie złą sławą. Mimo wszystko wysokie bezrobocie w GEO-9 powoduje, że wciąż nie brak chętnych do pracy w tak trudnych i niebezpiecznych warunkach, nawet przy głodowym wynagrodzeniu.

Członkowie Edytuj

  • Barry Grissom – wiceprezes Pexxon, doradca ekonomiczny dowódcy armii na Cor, faktycznego władcy tej planety. Jest zamieszany w incydent na wyspie My Lai – masakry ludności cywilnej dokonanej przez oddziały, które miały pomóc osadnikom w ewakuacji. Podobno stwierdził, że bardziej humanitarnie i efektywnie ekonomicznie będzie zgładzić ich na miejscu, niż skazywać na los uchodźcy i brak perspektyw. Śledztwo w sprawie ludobójstwa umorzono z braku dowodów.
  • Don Jeffries – prezes zarządu Pexxon, szlachcic pochodzący z Bariz, dżentelmen zawsze działający zgodnie z kodeksem honorowym. A jednocześnie bezwzględny biznesmen nie cofający się przed żadnym działaniem prowadzącym do zysku. W młodości znany playboy, bohater wielu skandali medialnych. Podobno posiada tak wiele nieślubnych dzieci, że zatrudnia całą kancelarię prawną która zajmuje się jego potomstwem.

Plotki Edytuj

  • Głównym produktem wytwarzanym przez Pexxon dla wojska, jest gaz bojowy oznaczony jako VIT-G9-23F. Gaz ma porażać centralny ośrodek nerwowy potworów Hordy, jednocześnie dzięki szczepionkom pozostając zupełnie bezpiecznym dla żołnierzy. Istnieją pogłoski, że VIT nie jest tak neutralny dla ludzi jak reklamuje go Pexxon. Nieoficjalnie, wielu weteranów twierdzi że gaz wywołuje uczucie dezorientacji i halucynacje. W skrajnych przypadkach VIT wywołuje napady niekontrolowanych drgawek lub szału.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki