FANDOM

Pandora

Sektor: Erion

Układ gwiezdny: Pandora

Typ planety: Eden

Populacja: 15 000

Jeszcze jedna z kilku planet będących poligonami doświadczalnymi dla uczonych. Pandora zabiła wszystkich członków kilku pierwszych wypraw sprawdzających możliwości zamieszkania na tym niegościnnym świecie. Na Pandorze, gnany rozpędzoną ewolucją, trwa specyficzny wyścig zbrojeń pomiędzy wszystkim co żyje – od bakterii i wirusów, przez rośliny aż do zwierząt. Przystosowanie świata dla potrzeb ludzi wiązałoby się ze zniszczeniem całego życia na planecie. A i to nie byłoby zbyt pewne ze względu na fakt że odkąd na planecie pojawił się człowiek, tutejsze gatunki zaczęły mutować w kierunku form bardziej agresywnych i bardziej niebezpiecznych dla ludzi.

Każdy gatunek flory i fauny na Pandorze jest śmiertelnie niebezpieczny dla każdego innego gatunku. Atmosfera wypełniona jest mutującymi w ogromnym tempie szczepami wirusów walczących ze sobą oraz ze wszystkimi przejawami życia na planecie. Przeżyć można tylko w szczelnych, odizolowanych od zewnętrza, placówkach badawczych. Podobno w ciągu dwóch pokoleń każdy gatunek rozwijający się tutaj, potrafi wyewoluować w coś diametralnie odmiennego i lepiej przystosowanego do ciągle zmieniającej się sytuacji.

Ludzie znaleźli dla Pandory tylko jedno zastosowanie – monitorują rozwój miejscowego życia, selekcjonując najniebezpieczniejsze gatunki i używając ich w dalszych badaniach; lub wpuszczają tutaj obce formy i sprawdzają czy te dają radę się przystosować i obejmie je galopująca ewolucja planety. Podobno najniebezpieczniejsze szczepy wirusów powodujących mordercze, nieuleczalne choroby, to przepuszczone przez magiel ewolucyjny skutki działań genetyków i biologów dla których ten świat jest placem zabaw.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki