FANDOM

Dontnod adrift conceptart 03 by paooo-d471b8j.jpeg
Ogon.jpg
Ogon - początki.jpg

Początki zabudowy na terenie Ogona

Główna dzielnica Smoczego Ogona położona wzdłuż starej autostrady 32 i obecnie nieczynnej trakcji kolejowej wschód-zachód.

HistoriaEdytuj

Pierwotnie Ogon był planowany jako teren zarezerwowany pod komunikację. Wielopasmowa autostrada oraz linia szybkiej kolei stanowiły główne sposoby transportu między GeoCity a resztą Ash. Również tutaj znajdowały się stacje załadunkowe, ładujące towar pochodzący z Portu na wagony. Pod autostradą ciągnęły się wielkie rury terraformerów, służące do przesyłu ciepłego paliwa. To właśnie dzieki nim dzielnica zyskała swoją nazwę.

Niespodziewanie, ta mocno zabudowana strukturami komunikacyjnymi, bardzo głośna i dość cuchnąca dzielnica, szybko wypełniła się ludźmi. Niskie ceny gruntu zachęciły niezamożne miejszości narodowe do osiedlenia się na terenie Ogona, natomiast łatwy dostęp do głównego węzła komunikacyjnego był okazją której Syndykat nie mógł przepuścić. Uczyniło to z Ogona ówczesną, najgorszą dzielnicę w GEO-9.

Ogon obecnieEdytuj

Ogonowka.jpg

Szklaneczka Ogonówki dla kurażu i rozjaśnienia myśli.

Po spadku temperatury, opinia o Ogonie powoli zaczęła się zmieniać. W Piecu zamykano zakłady, Port zamarzł zapełniając się na wpół wyludnionymi ruinami a lodowate powietrze wdzierało się do wszystkich zakątków miasta - z wyjątkiem Smoczego Ogona. Bliskość instalacji grzewczych, kiedyś postrzegana jako źródło hałasu, smrodu i wszelkich zanieczyszczeń, teraz stała się porządanym błogosławieństwem. Temperatura nie jest tutaj bardzo wysoka, lecz nigdy nie spada mocno poniżej zera. Domy ogrzewane są najczęściej nielegalnie, za pośrednictwem kontrolowanych przez Syndykat czy gangi, umieszczonych na głównej instalacji, nieautoryzowanych rozdzielaczy.

BohemaEdytuj

Nie do końca wiadomo czemu, ale w ciasnych i ciemnych domach Ogona kwitnie sztuka: artyści upodobali sobie lokalne bary i kawiarnie, większość zespołów muzycznych rozpoczyna swoją karierą na małych scenach Ogona. Złośliwi twierdzą, że głównym powodem powstania lokalnej bohemy jest "Ogonówka" - łatwo dostępna, lokalnie pędzona wódka.

Czyni to z Ogona miejsce w którym łatwo spotkać wszelkiem maści dziwaków, artystów i odszczepieńców. Budynki często są pokryte kolorowymi grafikami, na ulicach odbywaja się nieplanowane występy, a w knajpach rozbrzmiewa eksperymentalna muzyka.

Młodzi ludzie często szukają w Ogonie ucieczki od szerej rzeczywistości nie raz znajdując ją w postaci poezji, muzyki, alkoholu, narkotyków czy seksu.

Istotne miejscaEdytuj

  • Austostrada 32 - cały czas, opierając się na potężnej konstrukcji, góruje nad dachami większości budynków. Obecnie stoi nie używana, pokryta grubą warstwą lodu i śniegu.
  • Zielny Dach - położony na uboczu zakątek Ogona w którym zbiera się okoliczna bohema. Wchodząc pod Zielny Dach ma się wrażenie przejścia do innego świata - zatopionego w pachnących kadzidłach i narkotycznych ziołach przybytku filozofii, mistyki, poezji, tańca i sztuki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki