FANDOM

Nnyrt.jpg
Od zarania dziejów słońce jest symbolem dobra – daje ciepło i światło, chroni przed istotami, które czają się w mroku.

W dzisiejszych czasach zło kryje się nawet we wnętrzu gwiazd. Zakaża ciała ludzi żyjących na planetach, na które dociera zatrute światło. Sprowadza dziwne, nieznane choroby – jedne zabijają w kilka godzin, inne przez całe miesiące. Jedyną obroną przed jadem Nnyrta jest ucieczka, niewiele jest jednak miejsc gotowych przyjąć uciekinierów ze świata, który choć przez chwilę był skąpany w świetle tego boga. Poświęcając tysiące istnień, ratują od zarazy miliony. Mieszkaniec Światła jest wrogiem, z którym nie sposób walczyć. Zagnieżdża się we wnętrzu słońca, zatruwa je i poprzez za pośrednictwem światła przenosi jad na mieszkańców planet układu. Przez pewien czas jego oddziaływanie pozostaje niewidoczne. Gdy wystarczająco wiele osób zostanie zarażonych, wybucha ogromna epidemia choroby, na którą nie ma lekarstwa. Nie oprze się jej nawet najsilniejszy organizm. W ciągu kilku tygodni ginie każdy dotknięty przez Nnyrta człowiek. Od śmierci uchronić może tylko jedno – transfer duszy do w pełni syntetycznego ciała cyborga.

Wydaje się, że bóg ten jest sługą Pożeracza Światów. Pojawia się tam, gdzie Horda byłaby bezsilna – w sercu gwiazd układów, których bronią potężne armie i olbrzymie floty statków kosmicznych. Atakuje systemy gwiezdne o wielkim znaczeniu: położone na przecięciu szlaków handlowych czy stanowiące siedzibę organizacji o międzyplanetarnych wpływach. W ciągu kilku miesięcy planety tych układów pustoszeją. Gdy to nastąpi, Nnyrt przemieszcza się w kierunku innej gwiazdy, a ta, którą opuścił, zostaje pochłonięta przez Wija Pustki. Niewielu ludzi wie, jak wygląda Mieszkaniec Światła. Powszechnie uchodzi za rodzaj złego ducha, istotę złożoną z energii, której nie sposób dostrzec, pochwycić lub zniszczyć. Prawda jest jednak bardziej krzepiąca. Bóg zwany Mieszkańcem Świata to niezwykle gorąca kula materii: bardzo mała, bo liczącą nie więcej, niż sto kilometrów średnicy, gwiazda. Choć forma ta wydaje się niezniszczalna, jest bez wątpienia śmiertelna. Jeśli ludzkość odkryje sposób na wygaszenie płomienia Nnyrta, będzie w stanie go unicestwić.

[1].

PrzypisyEdytuj

  1. Andrzej 'Enc' Stój "Nemezis", s.166

Kanoniczny.png
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki