FANDOM

Yutanifleet.jpg

Mostek okrętu flagowego Niezależnej Floty Yutani

Początkiem tworu będącego wspólną flotą układu Yutani było połączenie flot Beldom i Cantos, co nastąpiło niedługo po zakończeniu projektu Spichlerza. Przez kolejne lata flota była powoli powiększana z funduszy Unii, ale największy udział w rozbudowie miał Beldom, jako że to im najbardziej zależało na bezpiecznych dostawach żywności ze Spichlerza i bezpiecznym eksporcie dóbr ze swojej planety. Swego czasu Beldom wyłożył ogromną sumę na budowę pięciu prawie całkowicie zautomatyzowanych stacji kosmicznych, które miały pełnić funkcję obronną (tworzyło je kilka instalacji obronnych oraz hangary z myśliwcami) i służyć za stację cumowniczą dla jednostek floty chcących uzupełnić swoje zapasy. Do dziś swoje zadania spełniają cztery stacje, bowiem piąta - Stacja Sykoraks - została niedawno zainfekowana przez nieznany wirus i jest obecnie pilnie strzeżona przez kilka statków floty.

Flota Unii Yutani zmieniła się w Niezależną Flotę Yutani po trzeciej beldomskiej wojnie domowej, kiedy admirał Height nie wypełnił rozkazu wydanego mu przez ówczesny rząd Beldom i nie dokonał orbitalnego bombardowania miasta, w którym rebelia mająca na celu obalenie władzy miała początek. Po krótkich walkach na Beldom doszło do rozejmu pomiędzy ówczesnym rządem a nową władzą i w ramach tego kompromisu postawiono admirała w stan oskarżenia. Oficerowie floty byli jednak wierni do tego stopnia swojemu dowódcy, że sami zaproponowali mu odłączenie floty od Unii z Heightem jako dowódcą. Unia próbowała zastraszyć admirała Heighta i dowódców, ale po krótkich negocjacjach uznała niezależność floty, jako że admirał zagroził opuszczeniem przez armadę układu i wynajęcie się temu kto zapłaci najwięcej za świadczenie usług. Unia potrzebowała obrony i zgodziła się zaopatrywać flotę i płacić żołnierzom tak jakby ci byli najemnikami.

Wypracowany wtedy układ działa do dzisiaj i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie cokolwiek miało się w tej kwestii zmienić.

Flota

Niezależna Flota Yutani składa się z następujących jednostek:

  • 35 lekkich jednostek w postaci fregat (łowca piratów, torpedowa) i niszczycieli'
  • '6 krążowników
  • 4 pancerniki
  • 5 stacji (w tym jedna nie działająca)

Oprócz wymienionych, w skład floty wchodzi kilkaset myśliwców startujących z pokładów stacji i cięższych jednostek. Duża część z tych jednostek jest starszej generacji i ich uzbrojenie i napędy FTL - pomimo tego że nadal w pełni sprawne - nie są już tak śmiercionośne i sprawne jak te instalowane na nowych jednostkach wojskowych.

W ramach układu pomiędzy Unią a admiralicją floty, w obrębie układu mogą poruszać się wszelkiego rodzaju jednostki cywilne i kupieckie Unii pod warunkiem, że nie są one uzbrojone. Przybywające z innych układów statki cywilne i kupieckie posiadające uzbrojenie są nieustannie monitorowane przez jednostki floty. Jednostek wojskowych spoza układu w ogóle nie dopuszcza się w obręb Yutani.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki