FANDOM

Strzeżcie się jego, bo on to sprowadza na ludzi szaleństwo i obłęd. Nie wypowiecie jego imienia, dopóki nie zapomnicie swoich. Ujrzycie jego prawdziwą formę dopiero, gdy przestaniecie widzieć innych ludzi. Jego głos będzie wydawał się wam bełkotem, a kiedy poczniecie rozumieć wypowiadane przezeń słowa, za bełkot weźmiecie normalną mowę. W końcu wszystko, co wcześniej znane, jawić się będzie jako obce i niepojęte. Poznacie prastare tajemnice, jednak nikomu o nich nie opowiecie – zostaniecie częścią jego orszaku, po kres życia uwięzieni w otchłani szaleństwa.

Obłęd.jpg

Pośród boskich bytów, które napotkali ludzie, niewiele otoczonych jest takim strachem, jak istota zwana Obłędem, Szaleństwem lub Nienazwanym. Istnieje przesąd mówiący, że każdy, kto nada jej imię, utraci zmysły, dlatego ani się o nim nie rozmawia, ani nie bada. Nieliczne informacje, jakie człowiek posiadł na temat Nienazwanego, pochodzą z ust nieszczęśników, którzy padli ofiarą boga.

Wydaje się, że czas i przestrzeń nie mają nad nim władzy. Obłęd może przebywać w wielu miejscach jednocześnie i przemieszcza się tak szybko, jak tylko chce. Ujrzeć go mogą tylko pechowcy, których obrał na ofiary – są jednak ludzie, którym udało się pozostać przy zdrowych zmysłach mimo dotknięcia Obłędu. Nienazwany jawi się początkowo jako szybko pełznący cień, kolorowa plama lub coś innego, czego kształtu i faktury nie sposób od razu uchwycić. Jeśli człowiek zacznie się weń wpatrywać, dostrzeże coraz więcej szczegółów – jednocześnie tracąc kontakt ze światem ludzi. Z czasem będzie zachowywać się coraz dziwniej: zamiast mówić - zacznie piszczeć i bełkotać, zamiast chodzić – czołgać się i pełzać. Po pewnym czasie nieszczęśnik usłyszy głos Nienazwanego, wypowiadający swe imię. W tej chwili wszelkie mosty, łączące umysł nieszczęśnika z normalnym światem, runą, wpędzając go w całkowite szaleństwo.

Obłąkańcy zwykle umierają po kilku dniach od tej chwili, zapominając o konieczności oddychania lub wyrządzając sobie nieświadomie krzywdę. Są jednak i tacy, którzy wpadli w stan podobny do śpiączki. Pierwsze przypadki próbowano badać psionicznie, skończyło się jednak katastrofą: telepaci popadali w obłęd i przekazywali szalone myśli dalej, zarażając wszystkich w najbliższym otoczeniu. Choć powszechnie wiadomo, czym kończy się czytanie myśli obłąkanych, wciąż znajdują się psionicy usiłujący wydrzeć tajemnice z umysłów szaleńców.

Nie wiadomo gdzie, kiedy i w jakich okolicznościach przebudzono Nienazwanego. Mówi się, iż jest odwiecznym towarzyszem ludzkości i to on od zawsze sprowadzał obłęd. Faktem jest jednak, że po zniszczeniu Ziemi i rozpoczęciu krucjaty Pożeracza Światów liczba szaleńców znacznie wzrosła – na tyle, że w dzisiejszych czasach na niektórych planetach zamiast leczyć, zabija się ich.

Andrzej "Enc" Stój

Kanoniczny.png
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki