FANDOM

Nayra

Nayra

Sektor: Erion

Układ gwiezdny: Nayra

Typ planety: Martwa

Populacja: 21000

Powierzchnia tego skutego lodem i niepokojonego potężnymi, zmieniającymi stale krajobraz wstrząsami księżyca, nie miała do zaoferowania ludziom niczego o co warto by zabiegać. Awaria fregaty w pobliżu gazowego olbrzyma, przymusowe lądowanie na jego zamarzniętym satelicie, oczekiwanie na ratunek i dokonanie przypadkowego odkrycia, całkowicie zmieniło sytuację.

Nayra jest własnością bogacącej się w szybkim tempie spółki Ross, założonej przez trójkę przedsiębiorców o których do niedawna nikt nie słyszał. To jeden z nich był właścicielem fregaty która uległa awarii i musiała lądować na Nayrze, w pobliżu ogromnego, liczącego setki kilometrów średnicy krateru nazywanego Źrenicą. Dzięki swoim talentom psionicznym odkrył on istnienie na tym ciele niebieskim – występującego w małych zamarzniętych bryłkach – minerału, którego właściwości pozwalają na zwiększenie potencjału psionicznego osoby która ów minerał zażyje. Namówił dwójkę znajomych przedsiębiorców na wykupienie aktu własności księżyca, umieszczenie na orbicie po której satelita się porusza starej stacji przeładunkowej, zatrudnienie kilku ludzi i rozpoczęcie poszukiwań w zamarzającym chaosie Nayry brył upragnionego minerału. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, spółka szybko bowiem wprowadziła minerał na okoliczne rynki, i pomimo narzuconej wysokiej ceny w błyskawicznym tempie zaczęła się bogacić. Dziś zamiast starej stacji w pobliżu księżyca znajduje się nowoczesny port orbitalny, dostępu do powierzchni broni kilkanaście najemnych jednostek bojowych a zamarznięty krajobraz satelity dziennie przemierza w poszukiwaniu minerału kilkanaście grup ryzykantów.

Praca na Nayrze jest wysoko opłacana z powodu śmiertelnego żniwa które zbiera chimeryczna natura globu. Od niedawna grupy poszukiwaczy wyposażane są w broń energetyczną, odkryto bowiem że Nayra nie jest pozbawiona życia – jedyny odkryty gatunek to nazwane septami metrowej długości robaki przekopujące się przez górne warstwy lodu księżyca w poszukiwaniu pokarmu. Nie są niebezpieczne, ale problem tkwi w fakcie że żywią się one cennym minerałem który najwyraźniej potrafią lokalizować (jak dotychczas ich całkowicie odmienna od znanej ludziom budowa anatomiczna, uniemożliwia odkrycie w jaki sposób), a największe ich skupiska znajdują się w pobliżu Źrenicy, będącej miejscem w którym minerał występuję szczególnie obficie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki