FANDOM

Sarah Lethe.jpg

Sarah Lethe pozbywa się przenoszonych informacji.

Przeciętny zjadacz chleba nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia specjalnie przeszkolonej kadry mnemokurierów firmy Speedex. Jej członkowie to ludzie przeróżnego pokroju, często dawni desperaci chcący zerwać z poprzednio prowadzonym życiem lub mroczną przeszłością. Ich zawód opiera się głównie na anonimowości i pełnej tajemnicy zawodowej. Ci, których prawdziwa tożsamość zostanie odkryta muszą pożegnać się z pracą dla Speedex, zazwyxczaj muszą także przenieść się do innego miasta jeśli chcą kontynuować pracę w wybranym przez siebie zawodziee. Nic dziwnego więc, że nie narzekają na brak gotówki, jaką są w stanie zarobić na zleceniach.

Praca mnemokurierów Speedex często wiąże się z wielkim ryzykiem. Ich zadanie polega na przenoszeniu od zleceniodawcy do adresata informacji zakodowanych w czipach znajdujących się w ich głowach. Metoda ta jest jak dotąd najbardziej tajną z możliwych, ponieważ informacje na ogół jest w stanie odczytać tylko odbiorca przesyłki - co zrozumiałe, informacja nie jest także dostępna dla dostarczyciela. Mimo to mnemokurierzy muszą liczyć się z istnieniem stron, którym wystarczy 'zaginięcie' przesyłki, zaś jej przechwycenie nie jest wymagane. Dlatego też mnemokurierzy nie raz poświęcają pierwsze zarobione pieniądze na wgranie do pamięci kursów samoobrony i przetrwania w ciężkich sytuacjach.

Ciężar ich pracy powiększa także sytuacja panująca na Ash - natura zleceń często balansuje na granicy konfliktów z prawem, Syndykatem, czy wielkimi korporacjami. Z racji na wysokie ceny usług, mnemokurierzy wynajmowani są tylko do dostarczania wyjątkowych przesyłek.

Mnemokurierów z patronującą im firmą łączy luźny rodzaj umowy - Speedex gotów jest odciąć się od jakichkolwiek związków z podopiecznym, który w szczególny sposób podpadł prawu lub Syndykatowi.

PlotkiEdytuj

  • Podobno wielu najmowanych przez Speedex mnemokurierów to dawni przestępcy, którzy ze względu na swe obycie w mieście, oraz zdolność wychodzenia obronną ręką z opresji stanowią dobrą inwestycję i materiał adekwatny do tak ryzykownej pracy.
  • Trudno określić ilu mnemokurierów posiada Speedex. W zalezności od pytanego, mozna usłyszeć liczby z przedziału od 1 do 100.
  • Podobno w mieście opracowano lub opracowuje się technologię umożliwiającą wydobywanie informacji z mnemokurierów nie znając poprawnego kodu, a nawet wbrew woli kuriera. Jeśli jest to prawda, można spodziewać się wielu przewrotów na rynku mnemokurierów, których stawia to w zasięgu nowych niebezpieczeństw, lecz daje także nowe opcje zarobku i oszustw.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki