FANDOM

Mesu.jpg

Jedna z postaci, w jakiej Mesu ukazuje się w koszmarach żołnierzom stacjonującym na Cor

Mesu to koszmar, który ma nadejść w przyszłości. Zapieczętowany w grobowcu położonym głęboko pod powierzchnią Cor oczekuje chwili, gdy więzy, które nałożyły nań nieznane człowiekowi istoty, zostaną zerwane. Nawet unieruchomiony, jest w stanie zsyłać koszmarne wizje i wskrzeszać zmarłych. Jeśli odzyska pełnię sił, ludzkość dowie się, czym jest boska moc. Chwila oswobodzenia jest bliska. Kilkanaście miesięcy, może kilka lat, dzieli Hordę od dnia, kiedy ostatnie bastiony ludzi broniących pieczęci wiążących Śmierć zostaną starte w pył.

Pośród wszystkich bogów, jeden Mesu mógłby mierzyć się potęgą z Pożeraczem Światów. Z informacji uzyskanych od torturowanych kultystów i ze spisanych przez nich ksiąg wynika, że Śmierć dysponuje władzą nad wszystkim, co niegdyś żyło, a dziś jest martwe. Potrafi odtwarzać bestie Hordy w przerażającej, nieumarłej postaci i jest w stanie na powrót tchnąć pozór życia w ciało człowieka, które zachowuje wiedzę, umiejętności i wspomnienia, jednak traci wolną wolę. Samo jego spojrzenie wystarczy, by zamienić ofiarę w tysiącletni proch. Co gorsza, częścią mocy potrafi obdarować sługi.

Mesu przedstawiany jest jako rój miliardów wijących się, czarnych pijawek. W wizjach, które zsyła ludziom, stworzenia te pokrywają powierzchnię całych planet, jakby światy pogrążyły się w czarno-krwistym morzu oleistej substancji. Czasem zamiast pijawek pojawia się olbrzymia istota, przypominająca pozbawionego skorupy ślimaka. Jego ciało pokrywają kostne wypustki, ropa, krew i oleisty śluz, dziesiątki wyjących paszcz oraz wynurzające się i na powrót ginące pod skórą kończyny i organy zmysłowe. Obie formy emanują pierwotnym złem, wolą niszczenia życia i zadawania jak największego cierpienia.

Ludzkość nie jest świadoma zagrożenia, jakie stwarza Śmierć. Bóstwo jest uwięzione w odkrytym wiele lat temu grobowcu, ukrytym głęboko pod powierzchnią planety o nazwie Cor. W momencie przebudzenia Pożeracza Światów z letargu otrząsnął się również Mesu, jednak na razie jego moc jest zbyt mała, by stwarzał prawdziwe zagrożenie. Potrafi wskrzesić kilka, kilkanaście ciał, lub zesłać na niewielką grupę ludzi koszmary – to niewiele, zadziwia jednak fakt, że potrafi tego dokonać mimo nałożonych pieczęci.

Andrzej "Enc" Stój

Kanoniczny.png
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki