FANDOM

Śmierć po tysiąckroć dla głupców, którzy przebudzili Lij. Wieki cierpienia w najgłębszych z otchłani wszechświata. Strzeżcie się, gdyż ci, za sprawą których Trucicielka uniosła powieki, nie zdołali zapanować nad jej potężną wolą. Zamiast stać się narzędziem w ręku sług Wija Pustki, okazała się rozszalałą bestią, gotową rzucić się na każdą istotę, jaka zwróci na siebie jej uwagę.

Lij to śmierć, którą ludzie sami na siebie sprowadzili. Przebudzili ją szaleńcy, oddający cześć Pożeraczowi. Stanowi olbrzymie zagrożenie, choć nie posiada wielkiej mocy. Jest raczej narzędziem w rękach Pana Hordy, niż jego sługą.

Lij

Trucicielka z łatwością infekuje nawet najlepiej zabezpieczone systemy komputerowe.

Trucicielka przyjmuje rozkazy nie tylko od Wija Pustki, ale również innych istot – w tym ludzi, którzy mają dość sprytu, odwagi i wiedzy, by poprawnie odprawić obrzędy przywołania i spętania bogini.

Lij bardziej przypomina wirus komputerowy, niż jednego z bogów. W odróżnieniu od reszty bóstw, nie potrafi oddziaływać na umysły inteligentnych istot. Jej domeną jest technika – im bardziej zaawansowana, tym więcej szkód trucicielka potrafi dokonać. Wypacza programy robotów i automatów, rozkazując im zabijanie ludzi i niszczenie zasobów. Umie manipulować informacjami zgromadzonymi w bazach danych i przenosić je między komputerami niezależnie od dzielących je odległości oraz rodzaju połączenia. Najgroźniejszą z mocy Lij jest umiejętność wniknięcia w maszynę i sprawowania nad nią kontroli. Trucicielka najchętniej opanowuje syntetyczne ciała cyborgów, w które jeszcze nie transferowano ludzkich umysłów, wykorzystując je w celu niszczenia całych kompleksów laboratoryjnych.

Nie wszyscy ludzie obawiają się Lij. Wielu, w tym zdolni, inteligentni naukowcy, starają się zbadać jej moce, analizować obrządek przywołania Trucicielki oraz porównać je z już posiadanymi danymi. Efektem tej pracy ma być rytuał, który pozwoli zapieczętować Lij w jakimś przedmiocie i pogrążyć ją na powrót we śnie. Mówi się, że z czasem uda się opracować obrzędy uśpienia innych bogów – byłby to pierwszy krok ku zwycięstwu.

Andrzej "Enc" Stój

Kanoniczny
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki