FANDOM

Rufus.jpg

Wielebny Rufus podczas jednego ze swoich płomiennych przemówień

Kościół Dnia Ostatniego to całkiem prężnie działająca w GEO-9 organizacaja religijna.

HistoriaEdytuj

Początków dziwnej aktywności Kościoła nikt nie jest w stanie dokładnie wskazać, jednak wtajemniczeni mówią, iż sekta powstała najprawdopodobniej wraz z pojawieniem się Hordy na Cor. Pierwsza transmisja z udziałem Wielebnego odbyła się w niespełna pół roku po tym, jak wiadomość o inwazji sił ciemności po raz pierwszy zagościła w kanałach informacyjnych. Wtedy też mieszkańcy Ash dowiedzieli się o tym, jak to szlachta, rząd, korporacje i organizacje przestępcze prowadzą nad ich głowami grę, której wynikiem jest pojawienie się potworów i zbliżający się koniec świata.

Podstawowe dogmaty KościołaEdytuj

  • Kościół odnosi się do wielu dogmatów, zarówno religii katolickiej, jak Islamu, judaizmu czy buddyzmu, czyniąc z nich łatwo przyswajalną papkę.
  • Głównym przesłaniem jest teza, iż pojawienie się Hordy to kara za chciwość i zbrodnicze działania szlachty, rządów, korporacji i syndykatów.
  • Horda jest "apokaliptycznym żmijem", który pojawił się, by unicestwić ludzkość, która nie rokuje już żadnej nadziei na poprawę.
  • Głównym zadaniem Kościoła jest przygotowanie ludzi na nadejście końca poprzez uświadomienie ich w sytuacji i danie możliwości odkupienia swoich win.
  • Sekta nawołuje również do rozliczenia ze zdegenerowanymi rodami szlacheckimi, chciwymi korporacjami, przekupnymi władzami i zbrodniczymi syndykatami, które są odpowiedzialne za nieszczęścia ludzkości.

Zakres i sposób działaniaEdytuj

Służby bezpieczeństwa zakładają, iż wiernych Kościoła można spotkać praktycznie wszędzie. Może nim być twój sąsiad, twoja babcia czy też szef. Kościół nie prowadzi żadnej formalnej rejestracji wiernych, jedyne, co robi, to stara się dotrzeć ze swoim przekazem do jak największej liczby osób. By temu sprostać, opracował sposób na przeprowadzanie transmisji w sieci, który całkowicie wyklucza mozliwość namierzenia odbiorców. W tym celu wszystkie ważne komunikaty czy wręcz całe kazania i przesłania transmituje poprzez legalnie dostępne kanały Cortexowe, włamując się na nie i przejmując częstotliwość nadawania. Jak na razie, mimo rozlicznych prób, ani Infinity, ani władzom, ani Syndykatowi nie udało się odtworzyć sposobu, w jaki działa sekta. Również próby namierzenia miejsca ataków hakerskich zakończyły się fiaskiem. U.O.GEO-9 przypuszczają, iż ma to związek z częstą zmianą miejsc nadawania lub też jednoczesnym nadawaniem z wielu punktów. Rody szlacheckie z Bariz jak na razie całkowicie ignorują działalność Kościoła.

Ilu faktycznie wyznawców i sympatyków ma Kościół, trudno oszacować, jednak zdaniem ekspertów może ich być bardzo wielu. Jak na razie Wielebny jedynie katechizuje swoich wiernych za pośrednictwem Cortexu, pokazując im prawdziwy obraz świata. Jednak specjaliści od psychologii społecznej uważają, iż jest to dopiero początek, swoisty wstęp do bardziej radykalnych działań w prawdopodobnie niedalekiej przyszłości.

Żródła finansowania Kościoła nie są znane. Organizacja nie prowadzi żadnych zbiórek, akcji, nie posiada placówek. Dotychczas jego przedstawiciele nigdy nie nawiązywali bezpośrednich kontaktów z wiernymi. Jedynym środkiem przekazu jest Cortex, a jedyną twarzą organizacji Wielebny Rufus.

Ostatnio hakerom Kościoła udało się po raz pierwszy przejąć kontrolę nad jedną z dużych reklam umieszczonych w samym centrum Podbrzusza. Zrobili to na tyle skutecznie, iż Wielebny przez 20 minut katechizował wszystkich zgromadzonych w okolicy z wielkiego telebimu, zanim służbom porządkowym udało się go wyłączyć.

Jak na razie działania Kościoła nie doprowadziły do żadnych niebezpiecznych wydarzeń, jednak wydaje się, iż bardzo niewiele brakuje do wybuchu długo skrywanej niechęci zwykłych obywateli do elit.

Znane OsobyEdytuj

Wielebny Rufus to człowiek którego twarz, a raczej cortexową projekcję, zna praktycznie każdy mieszkaniec miasta, który ma dostęp do mediów. Postać obdarzona wielką charyzmą, potrafiąca swoimi płomiennymi kazaniami przykuć uwagę ludzi. Przez złośliwych uważany jest za króla Cortexu, choć sam nigdy tak by się nie określił. Kim jest naprawdę, nikt nie wie.

Mimo licznych prób, nie udało się ustalić miejsca jego pobytu ani dotrzeć do jakiejkolwiek osoby, która spotkała go w realnym świecie.

PlotkiEdytuj

  • Podobno Kościół stoi za CortexCrackers i to na jego zlecenie grupa wykonuje zamachy. Zdaniem władz to właśnie na bazie stosowanej przez sektę technologii przechwytywania kanałów Cortexu, 'Crackersi' dokonują aktów terroru.
  • Podobno władze GEO-9 po cichu wspierają Wielebnego w nadziei na złamanie monopolu korporacji na decyzje zapadające w mieście.
  • Podobno Kosciół to jedynie zakamuflowana grupa wyznawców mrocznych bogów, próbująca wywołać niepokoje społeczne i zamieszki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki