FANDOM

Smok.jpg

Rytualny tatuaż bossów Złotego Smoka.

Członkowie klanu Złotego Smoka w przeszłości bardzo rzadko sięgali po broń. Obszarem ich zainteresowań była spekulacja rozmaitymi cennymi przedmiotami – dziełami sztuki, biżuterią, antykami i wykonywanymi na zamówienie narzędziami (w tym bronią). Zapewniali ochronę zdolnym rzemieślnikom, posyłali do szkół utalentowanych artystów, dbali o odpowiednie wykształcenie ludzi, którzy mieli w przyszłości odwdzięczyć się w jedyny możliwy sposób – swym talentem. Rozważne działanie, rozsądek przy wyborze podopiecznych Syndykatu oraz spryt podczas spekulacji dziełami sztuki, pozwolił rodzinie Złotego Smoka utrzymać status najbogatszego klanu przez długie dziesięciolecia. Rozszerzenie zainteresowań rodu na hazard i ogólnie pojętą rozrywkę miał umożliwić organizacji konkurencję z większością korporacji z planet Eclipse – w realizacji zakrojonych na szeroką skalę planów przeszkodziła jednak wojna i późniejsze działania Hidoi. Obecnie Złoty Smok stara się utrzymać pozycję, jednak sytuacja, w jakiej znalazł się Syndykat zmusiła Shiro Hino, bossa klanu, do przemiany rodziny. Smoki wciąż cenią wartościowe przedmioty, jednak głównym źródłem ich dochodu jest obecnie ochrona, wciąż bowiem wiele osób woli płacić haracz organizacji, niż wynajmować powiązane z korporacjami firmy zajmujące się ochroną mienia. Kasę klanu zasilają także kradzież i obrót zaawansowanymi technologiami oraz… likwidacja przestępców, za którymi posłano listy gończe. Klan Złotego Smoka posiada kilkanaście doskonale przeszkolonych grup łowców nagród, likwidujących wysoko postawionych członków innych rodzin oraz organizacji przestępczych, starających się przejąć schedę po Syndykacie.

CzonkowieEdytuj

Shiro Hino – mimo iż Tanaka Hino, ojciec Shiro, żyje i mógłby wciąż kierować klanem, pełni stanowisko jednego z poruczników. Tanaka idealnie radził sobie w czasach pokoju. Jest mądry, cierpliwy, wyjątkowo spostrzegawczy i bystry – brakuje mu jednak odwagi, by przelewać krew w ilościach tak wielkich, jakie może wymagać czas wojny. Shiro uznaje przemoc i terror za jedne z wielu środków przeciw zdrajcom, zatem to on objął funkcję głowy klanu. Boss Złotego Smoka to człowiek niezwykle impulsywny, potrafiący podjąć ważną decyzję w przeciągu kilku uderzeń serca. Mimo to tylko nieliczni wątpią w sens wydawanych rozkazów – Shiro myli się bardzo rzadko. Kieruje swoją rodziną według zasad, jakie wyznawał jego ojciec. Niezwykle mocno podkreśla jedynie regułę mówiącą o konieczności ukarania zdrajców – powołuje się na nią, gdy jego ludzie zabijają żołnierzy Wilka, niszczą magazyny Czapli lub kompromitują przekupionych przez Feniksa urzędników. Shiro nie cofa się nawet przed grabieniem majątku tych rodzin. Twierdzi, że to trupy, a w grobach złoto będzie im niepotrzebne.

Przypisy

Andrzej "Enc" Stój, "Nemezis", s. 126-127.

Kanoniczny.png
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki