FANDOM

Czapla

Dilerzy Klanu Platynowej Czapli

To jeden z dwóch klanów dysponujących wpływami na północy Ash – jednak w odróżnieniu od Wilka, zajmującego się „ochroną”, szantażami oraz innymi rodzajami działalności wymagającymi użycia przemocy, Czaple są bardziej przyjazne: wychodzą naprzeciw potrzebom zwykłych ludzi i zaspokajają je. Członkowie rodu kierują domami publicznymi, kontrolują handel narkotykami, alkoholem i innymi na wpół legalnymi używkami, zajmują się wszczepianiem implantów oraz organizacją czarnego rynku, na którym sprzedają najróżniejsze towary (wliczając w to kradzioną z Cor broń). Przykrywką dla ich działalności są rozmaite firmy ochroniarskie, transportowe, manufaktury oraz nocne kluby – jest to jednak wyłącznie zasłona dymna dla mas. Osoby u władzy dokładnie wiedzą, czym zajmuje się Klan Platynowej Czapli. Jedynym poważnym kłopotem klanu, nie licząc uśpionej wojny oraz ataków korporacji, jest rywalizacja z Szarym Wilkiem, usiłującym odbić terytorium Czapli. Niedoszły przyjaciel zrobił się ostatnio bardzo pazerny – kwestią czasu jest, kiedy Lambert, boss Platynowej Czapli, wyda rozkaz dziurawienia dealerów pana Kary.

CzłonkowieEdytuj

Lambert – niewiele osób go widziało, a jeszcze mniej twierdzi, że ten, kogo widzieli, to naprawdę boss klanu Czapli. Mówi się, że prawdziwy Lambert nie istnieje – albo nigdy nie istniał, był przykrywką grupy bliżej niezidentyfikowanych osób wspólnie kierujących klanem, albo nie żyje od kilku lat, zastąpiony przez jednego ze swoich rzekomych sprzymierzeńców. Niezależnie od tego, czy jest instytucją, bajką, czy też żywą osobą, Lambert wydaje rozkazy – bardzo przemyślane, sensowne i skutkujące wielkimi zyskami. To właśnie one uciszają wszelkie głosy niezadowolenia odnośnie tajemniczości przywódcy klanu. Skoro Czapli wiedzie się aż tak dobrze, Lambert - kimkolwiek by nie był - zasługuje by przewodzić klanowi.

PrzypisyEdytuj

Andrzej "Enc" Stój, "Nemezis", s. 125.

Kanoniczny
Kanoniczny

Więcej z Fandomu

Losowa wiki