FANDOM

Channel16

Wnętrze głównego studia nagraniowego Kanału 16

Kanał 16 to najpopularniejsza w GEO-9 stacja nadająca audycje radiowe i Cortexowe. Jej biura oraz studia zajmują ostatnie piętro jednego z wieżowców mieszkalnych Upperside.

Właścicielem Kanału 16 jest Eddie Elam znany słuchaczom jako Big El.

HistoriaEdytuj

Stary nadajnik, rozlatujący się sprzęt nagraniowy, dwupokojowe mieszkanko na najwyższym piętrze wieżowca mieszkalnego w Upperside i przemęczony ale zdeterminowany odnieść sukces, początkujący radiowiec w postaci Elama – takie były początki Kanału 16. Elam to jednak inteligentny facet który miał plan i wiedział w która stronę się ustawić żeby złapać wiatr w żagle.

Jako że nastroje społeczne w GEO-9 w czasie gdy Eddie zaczynał działalność były dosyć umiarkowane a korporacje trzymały się mocno, zaczął on prowadzić audycje prokorporacyjne, zyskując w ten sposób wiele kontaktów i nieco funduszy na rozkręcenie swojej stacji.

Kiedy nastroje społeczne zaczęły - wskutek pogłębiającego się kryzysu - ulegać potężnym zmianom w kierunku niechęci do korporacji obwinianych za wszystkie nieszczęścia, Elamowi udało się zakupić lepszy sprzęt z silniejszym nadajnikiem i w trakcie jednej z audycji przyznał że został oszukany przez megakorporacje które grały na jego naiwności. Odciął się od wszystkiego co dotychczas wygłaszał na antenie, przyznał że został perfidnie wykorzystany a Infinity czy GreenSeed to najgorsze zło. Eddie zrobił z siebie ofiarę, słupki popularności jego Kanału 16 skoczyły gwałtownie w górę a Big El zyskał kilkanaście tysięcy wiernych słuchaczy. Elam zaczął prowadzić jadowicie antykorporacyjne audycje w których oddawał głos słuchaczom i w niedługim czasie, dzięki hojności tychże, zebrał dość pieniędzy by wykupić kilka sąsiednich mieszkań, dokonać zakupu najnowszego sprzętu i zatrudnić kilkoro pracowników prowadzących własne audycje (monitorowane pod względem treści przez Eddiego) oraz pomagających w zdobywaniu materiałów i informacji na potrzeby stacji.

Trzeci zwrot polityka programowa Kanału 16 zaliczyła gdy Eddie mógł już sobie pozwolić na zakup drogiego, nowoczesnego sprzętu do audycji Cortexowych. Jego pierwszy występ Cortexowy to prawie półgodzinny monolog Dojrzewanie, który według wszelkich statystyk jest po dziś dzień najpopularniejszą audycją jaka została kiedykolwiek wyemitowana w sieci GEO-9. W owym monologu Elam mówił o dojrzewaniu jako radiowiec i jako człowiek świadomy otaczającej go rzeczywistości, przyznał że dotychczasowa polityka jego stacji była niewłaściwa albowiem nie można popadać w skrajności, a znaleźć trzeba złoty środek który pozwoli pogodzić interes społeczny z interesami firm. Cała audycja sprowadzała się do pogodzenia się Eddiego z korporacjami i jednoczesnym zapewnieniu słuchaczy że wszelkie machlojki i nieprawidłowości firm-gigantów nadal będą piętnowanie na antenie Kanału 16. W ten sposób Eddie zapewnił sobie dalsze poparcie społeczeństwa i odnowił kontakty z wpływowymi ludźmi powiązanymi z korporacjami.

DzisiajEdytuj

Obecnie Kanał 16 zajmuje całe piętro budynku w którym niegdyś mieściło się mieszkanie Elama i jest typową stacją komercyjną, na równi chwalącą i piętnującą działalność rządu i spółek. Większość treści skupia się na taniej sensacji na której można nieźle zarobić. Co jakiś czas Eddie generuje jakiś nieduży, łatwy do wyciszenia po jakimś czasie, skandal związany ze swoją rozgłośnią – pozwala to utrzymywać wskaźniki zainteresowania Kanałem 16 i jego audycjami na wysokich pozycjach. Big El nie jest głupi i czując narastający znów popyt na treści antykorporacyjne nawiązał współpracę z Farawayem, popularnym wśród młodzieży DJ’em który dotychczas prowadził nieregularnie programy w wielu pomniejszych stacjach działających na terenie GEO-9. Sam Faraway wie że Elam to bezwzględny przedsiębiorca nastawiony na zysk i zgodził się na współpracę tylko ze względu na popularnośc i zasięg oddziaływania jaki ma Kanał 16.

PlotkiEdytuj

  • Elam jest podobno nieformalnym właścicielem kilku pomniejszych stacji prowadzących wyjątkowo zjadliwe audycje antykorporacyjne.
  • Kilku pracowników Kanału 16 to w rzeczywistości szpiedzy Infinity monitorujący od środka działalność stacji i jej właściciela.
  • Eddiemu udało się podobno dwukrotnie uniknąć śmierci z rąk zamachowców. Eddie zaprzecza jakoby jakiekolwiek zamachy na jego osobę miały kiedykolwiek miejsce.
  • Podobno Elam zwerbował do pracy w Kanale 16 najbardziej znanego freelancera dziennikarskiego GEO-9, Neda Dale. Dziennikarstwo Dale`a dotyka generalnie wszystkich klas społecznych (zwykle w dość bolesny sposób), jednak tajemnicą poliszynela jest, że Ned 'Sparky' Dale prowadzi krucjatę dziennikarską przeciw korporacjom i rodom szlacheckim na Ash. Praca freelancera dla Kanału 16 może wskazywać na kolejną woltę Elama w jego stosunkach z korporacjami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki