FANDOM

Niska temperatura nie jest jedynym zmartwieniem mieszkańców GEO-9. Wraz z arktycznym mrozem i śniegiem pojawiły się dalsze trudności. W obecnym klimacie niemożliwa jest uprawa roślin czy hodowla zwierząt. Kiedy zamarzła zatoka również poławianie ryb stało się niemożliwe.

KorporacjeEdytuj

Jedzenie korporacyjne

Świeża dostawa korporacyjnego jedzenia.

Znaczna część pożywienia produkowana jest w podziemnych, hydroponicznych uprawach. Jednak utrzymanie podziemnych kompleksów i zapewnienie w nich odpowiednich warunków jest kłopotliwe i kosztowne. Prekursorem i obecnie głównym potentatem hydroponicznej żywności jest korporacja GreenSeed.

Wojsko i rządowe służby korzystają z żelaznych racji, z czasem jednak powodują one osłabienie lub uzależnienie. Zapasy substytutu żywieniowego są strzeżone i niedostępne w legalnym, cywilnym obiegu. Na czarnym rynku osiągają one ceny porównywalne z bronią czy narkotykami.

Smoczy OgonEdytuj

Targ Rybny

Targ rybny jakich wiele na terenie Smoczego Ogona

Jedyną z alternatyw dla drogiego korporacyjnego jedzenia są ryby hodowane w ciepłych zbiornikach wodnych na obszarach Smoczego Ogona. Jednak nawet ich hodowla nie jest w stanie zaspokoić potrzeb całego miasta. Nie są one tak drogie jak hodowlane rośliny, jednak ciągle pozostają poza zasięgiem najbiedniejszych.

Innym popularnym dostawcą ryb są Poławiacze mieszkający w CityView.

PiecEdytuj

Zdesperowani mieszkańcy Pieca, a zwłaszcza Labiryntu, próbują polować na szczury lub inne zwierzęta żyjące w podziemiach opuszczonych fabryk. Jest to niebezpieczna gra i nigdy nie wiadomo kto zakończy polowanie jako myśliwy, a kto jako ofiara.

OdżywkaEdytuj

DSC04732

Dzienna porcja Odżywki

Najtańszą, dostępną formą jedzenia jest Masa Żywieniowa. Żelatynowa masa proteinowa sprowadzana jest kosmicznymi tankowcami z Bariz. Pozbawiona smaku i o nieprzyjemnej konsystencji nie zyskała wielu fanów. Jednak wysoka dostępność i niska cena czynią ją najpopularniejszym jedzeniem GEO-9.

AlkoholEdytuj

Innym popularnym zastosowaniem Odżywki jest tak zwana Żelówka lub Masówka - sfermentowana Masa Żywieniowa. Posiada paskudny smak, jednak to nie on jest jej głównym atutem, a wysoka zawartość alkoholu. Najpopularniejszą odmianą Żelówki jest tzw. Ogonówka.

RestauracjeEdytuj

W ostatnim roku stały się popularne bary Cortexowe. Zbudowane w wirtualnej rzeczywistości restauracje oszukują receptory smakowe jedzących, symulując smaki ich ulubionych potraw, podczas gdy ci napychają się paskudną Odżywką.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki