FANDOM

Deep-space shipyard

Orbitalna Stocznia Issy

Sektor: Issa

Układ gwiezdny: Issa

Typ planety: Ziemia

Populacja: 450 mln

Podobnie, jak inne planety układu, Issa to prawdziwy tygiel wielu kultur. Położona na przecięciu kilku ważnych szlaków handlowych, Issa od zawsze pełniła rolę najważniejszej planety swojego sektora. Bogactwo zasobów naturalnych, jak również sprawna polityka pozwoliły uchronić się Issie od większych katastrof. Kluczowym wydarzeniem, które umocniło pozycję planety było zwycięstwo w wojnie domowej, jaka pustoszyła sektor przed sześciuset laty – przy czym warto wspomnieć o olbrzymich zasługach elitarnych oddziałów tygrysich rodów, bez których wygrana nie byłaby możliwa. By uhonorować ich poświęcenie, po dziś dzień członkowie tej rasy cieszą się specjalnymi przywilejami. Nie sposób w trzech zdaniach opisać Issy. Z wsparciem Agro i Zenarii, planeta jest zupełnie samowystarczalna. Posiada orbitalną stocznię, w której produkowane są wszelkie – poza największymi okrętami wojennymi – statki kosmiczne. Ma dość zasobów, by pokryć potrzeby energetyczne i surowcowe na co najmniej kilka wieków. Rozbudowany system edukacyjny zapewnia stały dopływ wykształconych fachowców. Issa jest chyba najbardziej stabilną ekonomicznie i politycznie planetą w całej Galaktyce.

Przypisy

Autor: Andrzej "Enc" Stój

Więcej z Fandomu

Losowa wiki