FANDOM

Mapa sektora /08.13/

Horodny.jpg

Sztorm słoneczny na Horodnym

Układ gwiezdny, w którego centrum znajduje się żółto - biały karzeł, gwiazda o dużych wahaniach aktywności. Podczas wzrostu aktywności słońce wyrzuca znaczne ilości naładowanych cząsteczek i promieniowania przenikliwego. Duża nieprzewidywalności cyklów gwiazdy spowodowała podczas terraformowania trzeciej planety układu konieczność umieszczenia w jej pobliżu kilku automatycznych stacji obserwacyjnych ostrzegających przed rozbłyskami słonecznymi.

Układ planetarny Edytuj

  • Horodny I - mała planeta skalista, obiegająca gwiazdę układową w odległości odpowiadającej orbicie Wenus z systemu SOL. Rzadka atmosfera planety składa się głównie z CO2. Powierzchnia pokryta skalistymi pustyniami. Brak złóż cennych minerałów. Brak stałych osiedli. Na orbicie znajduje się stacja badawcza prowadząca obserwację gwiazdy macierzystej, służąc jako system wczesnego ostrzegania kolonii na Horodny III przed gwałtownym wzrostem aktywności słonecznej.
  • Wąski pas asteroidów, nie zawiera złóż cennych minerałów. Naukowcy podejrzewają, że są to pozostałości po zderzeniu jednej z planet wewnętrznych z lodową kometą pozaukładową. Teorię tę zdaje się potwierdzać obecność kilku dużych asteroidów lodowych wewnątrz pola. W pasie są prowadzone prace związane z pozyskiwaniem wody z lodowych planetoid dla koloni rolniczej na Horodny III .
  • Horodny III - planeta skalista o nieco mniejszej wielkości niż Ziemia, grawitacja wynosi 0.9 g, atmosfera jest cienka, dzięki trwającemu terraformowaniu przystosowana do oddychania. Przybysze na Horodny III muszą używać specjalnych masek pomagających w oddychaniu. Miejcowa ludność została poddana genomodyfikacji w celu przystosowania do obniżonego ciśnienia atmosferycznego. Planeta jest nadal poddawana procesowi terraformowania i gęstość atmosfery powoli aczkolwiek systematycznie rośnie. Na Horodny III została założona niezależna kolonia (populacja ponad 20 mln ludzi), o profilu rolniczym. Kolonia jest dużym eksporterem żywności na rynku sektora Eclipse . To największe ludzkie osiedle w systemie stanowi przykład możliwości rozwoju kolonii bez udziału wielkich, transsolarnych korporacji. W całym układzie planetarnym Horodny ceni się niezależność od powiązań korporacyjnych. Ta doktryna ściąga tu wielu kolonistów, pragnących uwolnić się od wszechwładzy ogromnych firm. Planeta posiada port kosmiczny klasy I .
  • Gęsty pas asteroidów, liczne habitaty górnicze. Centrum górnicze i przemysłowe układu. Na jednej z planetoid znajduje się port kosmiczny klasy II oraz prymitywne stocznie systemowe (głównie przystosowane do remontów i montowania niewielkich statków z gotowych podzespołów).
  • Horodny V - typowy olbrzym gazowy wielkości Jowisza z systemu SOL. Obiega go 12 księżyców. W atmosferze znajduje się stacja pozyskiwania paliwa He3 oraz jeden habitat Gildii Łowców .
  • Horodny VI - stosunkowo niewielki olbrzym gazowy, pozbawiony księżyców. Znaczne oddalenie od gwiazdy centralnej układu powoduje, że nie jest atrakcyjny w eksploatacji. Brak stałych osiedli.
  • Horodny VII - planeta lodowa, pokryta zamarzniętym oceanem metanowym. Brak aktywności wulkanicznej. Na powierzchni zbudowano automatyczną stację ostrzegawczą, która ma za zadanie wykrywać nieznane sygnatury napędów FTL i ostrzec kolonię przed ewentualnym atakiem Hordy - jest to typowe zabiezpieczenie budowane w wielu skolonizowanych systemach pogranicza. Niemal cała stacja została wyprodukowana przez Universal Exports a następnie przewieziona do układ jako prefabrykaty do zmontowania.

Historia Edytuj

Siły bezpieczeństwa Edytuj

Wobec wzrastającego zagrożenia ze strony Hordy w Sektorze Eclipse , Komisja Terraformacyjna podjęła decyzję o rozpoczęciu budowy floty obronnej systemu.

Aktualnie siły zbrojne układu to zakupiony z demobilu przestarzały lotniskoiwec rakietowy klasy Argunov, przebudowany ze statku handlowego lotniskowc szkoleniowy Avenger, oraz kilkunastu fregat i niewielkich wewnątrzsystemowych kutrów pościgowych przeznaczonych głównie do zwalczania piractwa.

Plotki Edytuj

Szkic.png
Potrzebne wsparcie!

Potrzebujemy twojej pomocy przy edycji tego artykułu. Rozwiń treść i opisy, dodaj linki, wgraj ilustracje. Do dzieła! Nemeziswiki liczy na twoją pomoc!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki