FANDOM

Herman Fernvholdt
Doktor Herman Fernvholdt jest znanym w GEO-9 felietonistą i pisarzem, a także - jak czasem sam się określa - badaczem tajemnic. Większość prac Fernvholdta poświęcona jest teoriom spiskowym i obnażaniu drugiego dna popularnych wśród społeczeństwa kwestii i problemów.

Doktor HermanEdytuj

Fernvholdt posiada tytuł doktora nadany mu na planecie Bariz. Jego stopień naukowy został niegdyś zakwestionowany publicznie, w związku z czym doktor pokazał zainteresowanym fragment kopii dokumentu. W toku procesu o zniesławienie pominięto jakoś fakt czego doktorem jest Fernvholdt, jednak on sam często odwołuje się do swojej znajomości w zakresie kryptologii, patomorfologii, lub nawet - z innej beczki - politologii.

Doktor Fernvholdt lubi wypowiadać się dość kontrowersyjnie na temat wielu spraw, i choć zahacza czasem także o większe korporacje czy Syndykat, zostawiany jest zawsze w spokoju. Wielu uważa, że dzieje się tak ponieważ poważane firmy i osoby nic sobie nie robią z wypowiedzi samozwańczego eksperta. On sam jednak mówi, że chroni go fakt, że jest osobą publiczną i jakikolwiek ruch w jego stronę tylko potwierdziłby jak wiele jest prawdy w jego słowach. Tym samym wszystkie negatywne opinie o swojej osobie określa jako próby zamknięcia mu ust poprzez odebranie mu słuchaczy.

DziałalnośćEdytuj

Fernvholdt jest człowiekiem dość popularnym, głównie za sprawą kontrowersyjnych poglądów, które głosi poprzez różne kanały medialne. Zwykle gdy w GEO-9 (czasem nawet i w innych miastach Ash) wydarzy się coś o czym jest głośno, można się spodziewać, że doktor wkrótce wygłosi swą własną, odmienną od wszystkich innych ekspertyzę.

CortexEdytuj

Za pomocą Cortexu doktor Fernvholdt dzieli się ze swymi czytelnikami regularnymi felietonami o drugim, mniej znanym, życiu miasta. To przez swój własny kanał Fernvholdt rozmawia też o swoich teoriach, oraz wypowiada się na temat problemów zgłaszanych przez swoich zwolenników. Szczególnie zaintrygowany czyimiś spostrzeżeniami, gotów jest napisać całą nową pracę o prawdziwym obliczu jakiejś organizacji, lub czyjejś działalności. Także poprzez swój kanał samozwańczy kryptolog zbiera dotacje od czytelników, które umożliwić mu mają zagłębienie się w kolejne, niedostępne opinii publicznej, sprawy.

KsiążkiEdytuj

Prócz felietonów, doktor Herman Fernvholdt poświęca niektórym sprawom całe grube tomy, opisując każdy szczegół. Pośród jego najgłośniejszych dzieł znajdują się:

  • "Kto chciał śmierci Johna Vrosa?" - opisujące zatajone wyniki śledztwa wokół śmierci pierwszego dyrektora GreenSeed, oraz nigdy wcześniej nie wspominane relacje i konflikty Vrosa z firmą Infinity.
  • "Wojna gangów, czyli tajna władza sekt" - o przeczących zwykle prezentowanym przez gangi poglądom działaniach ich członków, oraz o rzekomym tajnym kumoterstwie niektórych z nich i celowym osłabianiu miasta chaosem - oczywiście w imię Mrocznych Bogów.
  • "Naga prawda" - czyli zbiór najsłynniejszych felietonów, traktujących o korupcji w Astropiłce, zabójstwach na 48 Alei, czy o sygnałach podprogowych Station Rebelation.

EkspedycjeEdytuj

Co jakiś czas doktor Fernvholdt postanawia osobiście zbadać coś głębiej. Jego zabawy w detektywa odbywają się raczej rzadko, głównie na potrzeby książek, i Fernvholdt zwykle wynajmuje w tym celu ochroniarzy (a czasem i łowców nagród), których obecność ułatwia mu dostęp do niektórych miejsc czy informacji. Zwykle ekspedycje te przynoszą niezwykle ciekawe i słabo rozpowszechnione informacje o wydarzeniach GEO-9.

PlotkiEdytuj

  • Wielu uważa, że dokument pokazany niegdyś przez Fernvholdta jest fałszywką, lub też nawet jeśli prawdziwy, to kompletnie niezwiązany z nadawanymi sobie przez doktora specjalizacjami.
  • Podobno większość ekspedycji doktora kończy się w rzeczywistości fiaskiem i Fernvholdt płaci swoim najemnikom za potwierdzanie jego wersji wydarzeń.
  • Niedawno ktoś zaczął śledzić doktora. Podobno Fernvholdt dzięki swojej wiedzy, odkrył raz w swoim posiłku truciznę. Głównym źródłem tych wieści jest sam doktor.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki