FANDOM

Greenfields

Widok na znajdującą się w połowie wysokości Kwiatu główną oranżerię.

Greenfields to nazwa leżącego w Małym Bariz, odgrodzonego od reszty dzielnicy terenu, należącego do korporacji GreenSeed. Cały teren Greenfields zabudowany jest niskimi, przysadzistymi budynkami pełniącymi funkcję laboratoriów, szklarni, odciętych od wpływu środowiska pól uprawnych i plantacji upraw hydroponicznych. Jak na wywodzącą się z Bariz korporację przystało, potężny, pełen zapierających dech w piersiach oranżerii biurowiec firmy unosi się ponad naziemnymi instalacjami - oczywiście dzięki technologii graviterów. W środku budynku osadzonego na dwóch sprzężonych graviterach, oprócz biur i sal konferencyjnych, mieszczą się prywatne apartamenty a nawet całe prywatne piętra wysokich urzędników GreenSeed.

HistoriaEdytuj

Budynek zarządu firmy początkowo znajdował się wśród konstrukcji naziemnych, ale w miarę bogacenia się korporacji na rynkach Ash, zarząd zadecydował przeniesienie go w bardziej prestiżowe, eksponowane miejsce. A czy może być miejsce bardziej eksponowane niż takie znajdujące się czterdzieści metrów ponad miastem? Z Bariz sprowadzono gravitery i przeprowadzono kosztowną operację osadzenia na nich istniejącego już budynku. Wyrwa, która powstała w ziemi po przeniesieniu biurowca, szybko została zapełniona podobnymi sąsiednim konstrukcjom budynkami. Przyjęło się nazywać naziemną część nieruchomości firmy The Root (Korzeniem), z kolei unoszący się powyżej budynek zyskał przydomek The Bloom (Kwiat).

Do górującego nad terenem GreenFields budynku dostać się można tylko drogą powietrzną. Na terenie Korzenia znajduje się hangar wyposażony w pięć kopterów, które w razie potrzeby dowożą petentów do Kwiatu. Lądowisko lewitującego gmachu to wysunięta w przestrzeń, poza obręb głównego budynku, platforma zdolna przyjąć cztery niewielkie pojazdy jednocześnie. Konstrukcję chroni nowoczesny system bezpieczeństwa wzbogacony o specjalne kapsuły ratunkowe dla zarządu tutejszego oddziału korporacji. Dodatkowym gwarantem spokoju jest ponad czterdziestu świetnie przeszkolonych ochroniarzy zakwaterowanych w budynku.

PlotkiEdytuj

  • Według popularnej plotki unoszący się budynek zarządu został zaprojektowany tak, że jego górna część jest w rzeczywistości statkiem powietrznym. Plotka głosi, że w razie poważnego zagrożenia, część powyżej głównej oranżerii może odłączyć się od reszty budynku i - jeśli zajdzie taka potrzeba - wyjść w głęboką przestrzeń poza atmosferę planety, unosząc bezpiecznie na pokładzie ważne korporacyjne persony. Wiarygodności niniejszej teorii ma dodawać kolejna plotka, mówiąca o tajemnym piętrze powyżej głównej oranżerii, na którym nie zatrzymują się żadne windy.
  • Według powszechnej wśród biedniejszej części społeczeństwa plotki, korporacja już dawno poradziła sobie z problemem uprawy roślin w ekstremalnych warunkach Ash. Wprowadzenie upraw ma być, według fanów teorii spiskowych, jednak wysoce nieopłacalne dla interesów korporacji.
  • Ostatnio chodzą słuchy, że część z projektów badawczych prowadzonych na terenie Korzenia odbywa się poza wiedzą i zgodą zarządu korporacji. Odpowiedzialnym za te dodatkowe, nielegalne projekty ma być podobno sam doktor Ariel Weintraub - cieszący się ogromnym autorytetem w środowsiku naukowym, główny bioinżynier GreenSeed.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki