FANDOM

George Wolf.jpgGeorge Wolf – olbrzymi statek transportowy, stanowiący wynik projektu Dies Irae. Kadłub obecnego statku pochodzi z podświetlnej barki kolonizacyjnej, największej ze zbudowanych przez człowieka. Barka został użyta do kolonizacji najbliższego Ziemi systemu gwiezdnego - Alfa Centauri, a następnie porzucona na orbicie jako obiekt zbyt wielki by lądować na planecie. Statek pierwotnie mieścił około 3000 ludzi załogi i około 500k kolonistów zamrożonych w hibernatorach.

W wyniku rozpoczęcia projektu ewakuacji kolonii Alfy, pusty i rozszabrowany kadłub został zakupiony w cenie złomu, na potrzeby budowy nowego typu statku transportowego. George Wolf stanowi pierwszy statek, który sformował Armadę. Do dziś pozostaje centralną jednostką ruchomego państwa, mieszcząc na swych licznych pokładach cała administrację centralną i siły bezpieczeństwa Armady, a także liczne przedstawicielstwa grup wchodzących w skład floty, niezliczone hotele, restauracje, podłe speluny, sklepy, bazary – tworzące centrum wymiany gospodarczej Armady. Posiadanie choćby najmniejszego lokalu na George'u Wolfie, stanowi wyznacznik statusu organizacji we flocie. Ponieważ przestrzeń statku - choć niewątpliwie olbrzymia - jest ograniczona, ceny za metr sześcienny powierzchni statku osiągają astronomiczne wartości.

George Wolfe jest domem dla jednego z Wielkich Stronnictw Armady - Sędziów, którzy są potomkami uchodźców pierwotnie zamieszkującymi statek po ewakuacji z Alfy Centauri.

Dowódca Edytuj

Statek jest dowodzony przez rodzaj SI wbudowanej w unikatowy biologiczny hardware, stanowiący system nerwowy statku. Nietypowa technologia hardware stanowi próbę zabezpieczenia najważniejszych systemów kontrolnych statku przed zakażeniem istotą znaną jako Lij. Sztuczna Inteligencja zarządzająca jednostką zawiera przetransferowane osobowości i wspomnienia wszystkich kapitanów George Wolf, stanowiąc rodzaj świadomości kolektywnej. SI jest faktycznym władcą i dowódcą Armady, ludzcy kapitanowie George Wolf stanowią jedynie jej namiestników, przewodząc Radzie Armady . SI posiada decydujący głos dotyczący każdej z decyzji podejmowanych przez Radę Armady. Współcześnie SI rzadko wtrąca się bezpośrednio do rządów Rady. Jedni twierdzą, że to skutek dojrzałej i odpowiedzialnej polityki Rady, inni że SI używa po prostu bardziej subtelnych metod (np. działając za pośrednictwem odpowiednich agentów).

UzbrojenieEdytuj

Ponieważ George Wolf stanowi siedzibę sił bezpieczeństwa Armady, stacjonuje na nim kilkanaście dywizjonów myśliwców, bombowców, kanonierek i innych niewielkich statków krótkiego zasięgu. Poza uzbrojeniem wyżej wymienionych, statek posiada zasadniczo jedynie systemy defensywne oraz liczne promienie ściągające.

Szkic.png
Potrzebne wsparcie!

Potrzebujemy twojej pomocy przy edycji tego artykułu. Rozwiń treść i opisy, dodaj linki, wgraj ilustracje. Do dzieła! Nemeziswiki liczy na twoją pomoc!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki