FANDOM

Mattfuturadef

Geo-terraformer

HistoriaEdytuj

PoczątkiEdytuj

Przed kolonizacją Ash była jedynie lodową pustynią. Infinity zaiwestowała niemałą fortunę w konstrukcję terraformerów - gigantycznych generatorów atmosfery, temperatury i energii. Po dziesiątkach lat pracy przekształciły one skuty lodem nieużytek w nową ziemię.

Po sukcesach klasycznych terraformarów zaczęto eksperymentować z innymi modelami. Geines Manufacturing, po odkryciu wysokich, zwykle niedostępnych, pokładów magmy, pod powierzchnią Ash postanowiło wdrożyć pierwszy geotermalny terraformer w skrócie nazywany geo-terraformerem.

Pierwszy geo-terraformer powstał wraz z kompleksem przemysłowym Geines Manufacturing. Zbudowany na źródle geotermalnym, był tanim i niezawodnym źródłem energii termicznej. Mniej kosztowny w utrzymaniu i konstrukcji, chociaż mniej wydajny niż klasyczny odpowiednik, szybko zyskał na popularności. Jedynym ograniczeniem była konieczność zbudowania go na ciepłych źródłach, które, niestety, były rzadkością na Ash.

Unikatowa konstrukcja i wykorzystanie zewnętrznych źródeł energii pozwoliły co najmniej połowie z geo-terraformerów utrzymać sprawność, czyniąc je najbardziej niezawodnymi terraformerami na Ash.

ObecnieEdytuj

Dziś jedyne działające geo-terraformery można zobaczyć w GEO-9 - metropolii która wyrosła z osiedla pracowniczego zbudowanego wokół pierwszego geo-terraformera G1.

Nieliczne sprawne modele, pomimo pracy pełną parą, wystarczają jedynie na opóźnienie spadku temperatury i zasilanie GeoCity i kompleksów przemysłowych Pieca.

Wygląd i konstrukcjaEdytuj

Geo-terraformery rozmiarami odpowiadają klasycznym terraformerom. Jednak znaczna część ich konstrukcji jest ulokowana pod ziemią. Jedynie górna część wystaje kilkaset metrów nad powierzchnię ziemi. W odróżnieniu od klasycznych modeli, geo-terraformery nie emitują głośnych dźwięków czy wibracji. Jedyną formą zanieczyszczenia są obłoki słonej pary unoszące się nad obrzymimi kominami tych maszyn.

Technologia budowy geo-terraformerów jest obecnie własnością korporacji Infinity.

Znane geo-terraformeryEdytuj

  • G1 - Historycznie pierwszy zbudowany geo-terraformer. Po wyjściu z fazy prototypu zamknięty, ze względu na liczne wady konstrukcyjne. Kilka lat temu wykupiony i zaadaptowany jako część bazy operacyjnej Encom Corporation na Ash.
  • G2 - Ulepszona wersja G1 wyznaczyła nowe standardy w konstrukcji geo-terraformerów. Do czasu awarii pracujący bez przerwy. Po katastrofie uległ całkowitemu zniszczeniu.
  • G3 "Geopit" - Nigdy nie oddany do użytku eksperymentalny geo-terraformer. Obecnie w trakcie rewitalizacji.
  • G4 - Jedyny w pełni działający geo-terraformer w GEO-9 i na całym Ash. Po awarii terraformerów odnotowano niespodziewany wzrost mocy do 130%.
  • G5 - Położony we wschodniej, opuszczonej części miasta. Obecnie wyłączony i zaplombowany z niewyjaśnionych przyczyn.
  • G6 - Powoli stygnący geo-terraformer położony na terenie Slumportu.
  • G7 - Niedawno uszkodzony, wcześniej zasilający główne instalacje przemysłowe oraz kolej miejską GEO-9.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki