FANDOM

Fixer

Sonda T-unit

Fixer to przydomek jednego z niewielu podróżujących z Armadą ludzi ocalałych ze zniszczonej przez Pożeracza Światów Techne. Fixer posiada swój własny statek, będący niegdyś średniej wielkości fregatą handlową, która pełni obecnie funkcję magazynu części zamiennych i stacji dokującej dla T-units. W Armadzie znajduje się wiele osób uważających że spora część statków należących do floty funkcjonuje tylko dlatego, że jest bieżąco łatana i naprawiana przez krążące nieustannie pomiędzy statkami Armady T-units Fixera.

T-unitsEdytuj

T-units to niewielkie automatyczne sondy wyposażone w dużą ilość narzędzi i urządzeń pozwalających dokonywać napraw statków w kosmicznej pustce. Sondy są najprawdopodobniej kontrolowane z transportowca Fixera, ale podejrzewa się że są również wyposażone w jakąś prostą AI. Ilość sond należących do Fixera jest oceniania na około dwieście sztuk, nikt nie jest jednak tego pewien, jako że ich właściciel jest bardzo skrytą osobą ściśle pilnującą swoich tajemnic. Wiadomo na pewno że zniszczenie pojedynczej sondy nie jest dla Fixera wielką stratą i nie wysuwa on żadnych specjalnych roszczeń z tego tytułu. Zdarzało się nawet że Fixer wykorzystywał T-units do taranowania jednostek piratów, celem ochrony innych statków wchodzących w skład Armady.

FixerEdytuj

Sam Fixer dołączył do Armady w czasie gdy ta przelatywała niedaleko układu, którego częścią była nieistniejąca już dziś Techne. Posiadał wówczas jedynie swój statek i kilka sond. Jednak na mocy umowy zawartej z dowództwem Armady pozyskał fundusze które pozwoliły mu na skonstruowanie wielu kolejnych T-units. Po jakimś czasie spłacił cały kredyt jaki zaciągnął i stał się niezależnym członkiem Armady, świadczącym usługi naprawy i konserwacji statków floty za niezbyt wygórowaną cenę.

W niedługim czasie stał się wraz ze swoimi sondami tak ważnym elementem floty, że wraz z dwójką innych samodzielnych przedsiębiorców założył stronnictwo zwane Trójcą, które wymusiło przynależność do Rady Armady. Trójcę tworzyli Fixer, Petra Kunis (właścicielka kilku statków, będąca głównym dostawcą paliwa dla jednostek Armady) oraz Edwin Rutherford (posiadający rozległą sieć kontaktów w większości układów, dostawca części zamiennych i elektroniki). Jednak niespełna pięć miesięcy od utworzenia Trójcy - podczas biznesowej wizyty na jednej z mijanych planet, zginął Rutherford - co doprowadziło do rozpadu nowego stronnictwa.

Fixer przejął część majątku Rutherforda i zbudował, w oparciu o dzienniki i bazy danych denata, własną sieć kontaktów i dostawców niezbędnego sprzętu. Od tamtego czasu Fixer stał się jeszcze bardziej skryty i tajemniczy. Nikt nie widział go od kilku lat, jako że nie opuszcza swojego statku, a dostęp do niego zapewnia jedynie dostawcom przywożącym raz w miesiącu jedzenie i inne niezbędne dla przeżycia produkty - ale oni również nigdy nie mieli przyjemności widzieć Fixera, a jedynie wnętrze głównego doku i kilka robotów magazynowych.

Tajemnice i plotkiEdytuj

  • Fixer już od kilku lat nie jest człowiekiem w dosłownym tego słowa znaczeniu. Porzucił ciało i przeniósł swoją pamięć, świadomość i osobowość do komputera pokładowego swojego statku. Co więcej, każda z sond T-units zawiera jakąś część osobowości Fixera, dzięki czemu może pracować samodzielnie, nie sterowana z zewnątrz przez nikogo. Każda z tych sond może także zmieścić całość danych składających się na istotę jaką jest Fixer, więc zabicie go jest możliwe jedynie w przypadku zniszczenia statku oraz wszystkich T-units.
  • Wśród dobrze poinformowanych obywateli Armady krąży plotka, jakoby ładownia statku Fixera została przerobiona przez niego na nowoczesny warsztat-laboratorium. Plotka jest najszczerszą prawdą, jednak osoby ją powtarzające nie zdają sobie sprawy ze stopnia zaawansowania technicznego tego warsztatu – a ów stopień jest na tyle duży, że Fixer jest w stanie konstruować w nim nawet artefaktyczne bojowe ciała dla cyborgów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki