FANDOM

Ferum

Widok na dach Ferum z przecinającymi się nad budowlą powietrznymi autostradami

To, co na początku kolonizacji i eksploatacji planety było największym wieżowcem stanowiącym serce pierwszego miasta - Deck1, dzisiaj jest gargantuicznym budynkiem mieszczącym miasto wewnątrz miasta. Wraz z rozrastaniem się osady, rozbudowie ulegał też budynek Ferum, pochłaniając coraz większe połacie terenu wokół. Obecnie Ferum ma kształt czworoboku, długiego na jedenaście kilometrów i szerokiego na siedem, pełnego załamań, wykuszów i nisz powstałych podczas dobudowywania kolejnych segmentów. Dobudowane fragmenty mają różne wysokości, przez co powierzchnia „dachu” jest nieregularna. Najwyższym jego punktem jest nadal pierwotny wieżowiec.

Wewnątrz znajdziecie nie tylko powierzchnie rządowe, ale także siedziby prywatnych firm, mieszkalnie, sklepy, zakłady, kaplice i centra handlowe. Są także pustostany, ciemne zakamarki, zapomniane pomieszczenia techniczne i „dzielnice” o podejrzanej reputacji, w których można kupić kontrabandę lub zabawić się na kilkanaście nie do końca legalnych sposobów. Ferum rozrosło się tak bardzo, że od trzech stuleci nikt nie jest w stanie monitorować wszystkiego, co się wewnątrz dzieje, a tym bardziej zarządzać kompleksem jako całością.

Około dwudziestu procent powierzchni wewnętrznej Ferum jest połączone ulicami biegnącymi nie tylko na poziomie gruntu, ale także pomiędzy piętrami (niektóre uliczki kończą się windami dla samochodów). Windy, ruchome chodniki i schody, międzypoziomowe ruchome tunele i wyciągi gondolowe to normalne elementy infrastruktury molocha. Zdarzają się też bardziej niecodzienne środki transportu wewnątrz budynku – szyby antygrawitacyjne (dostępne dla posiadających karty kodowe) albo ruchome piętra, będące kompleksami kilkudziesięciu nawet pomieszczeń poruszających się w potężnych szybach pozwalających na przesuwanie się pomiędzy poziomami całym firmom.

Jak wspomniano, Ferum jest niemożliwe do kontroli. W związku z tym znajdują się tutaj miejsca, w których agencja detektywistyczna ma za ścianą oddział miejscowej skarbówki, nad sobą gorzelnię a dwa piętra niżej pusty hangar, w którym zbierają się kultyści mrocznych bogów, nieświadomi sąsiedztwa posterunku wojskowego z lewej i popularnego wśród bogaczy pasażu handlowego z prawej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki