FANDOM

1400x788 5325 Classic Cyberpunk City 2d sci fi rain future city neon cyberpunk blade runner picture image digital art

Jeden z bocznych peronów kolejki.

Dworzec Podbrzusze

Jeden z peronów dworca kolejowego Podbrzusze

Dworzec kolejowy zlokalizowany na terenie Podbrzusza jest największym pasażerskim dworcem kolei miejskiej w GEO-9. Codziennie dziesiątki tysięcy ludzi zamieszkujących Slumport zdążają tutaj, aby załapać się na jeden z wielu pociągów które dowiozą ich do Zakładów Hetzera i innych, wciąż działających, wielkich fabryk zlokalizowanych w odległych częściach miasta.

Budynek Edytuj

Budynek dworca to ogromna budowla, mieszcząca w sobie gargantuicznych rozmiarów poczekalnią, ponad setkę kas i kilkadziesiąt niewielkich knajpek, barów szybkiej obsługi i pubów. Pod budynkiem znajdują się cztery perony, zaś kolejne sześć peronów zajmuje rozległy górny poziom konstrukcji. W sumie dworzec posiada dwadzieścia torów dla pociągów, plus cztery tory awaryjne służące do obsługi składów w razie awarii. Najbardziej ruchliwe są tutaj poranki, kiedy ludzie śpieszą się do pracy, a pomiędzy odjeżdżającymi pociągami nie ma nawet dziesięciu sekund przerwy.

Bezpieczeństwo Edytuj

Pomimo tego że na dworcu nie zdarzają się żadne większe rozróby i rozboje, jest on uważany za mało bezpieczne miejsce. Opinie tą, dworzec zawdzięcza dziesiątkom kieszonkowców i doliniarzy kręcących się pośród podróżnych. Nieżadkie są również przypadki zatratowania podróżnych przez poruszający się w pośpiechu tłum.

RemontyEdytuj

Każdego miesiąca wyznaczony zostaje jeden dzień w którym dworzec będzie zamknięty dla podróżnych. W ten dzień dworzec świeci pustkami, a ekipy remontowe i konserwacyjne dokonują niezbędnych napraw i reperacji. Oczywiście ze względu na brak funduszy naprawia sie tylko te usterki które sąniezbędne do poprawnego działania kolei.

PlotkiEdytuj

  • Popularna plotka głosi że w dniu w którym dworzec jest zamknięty dla podróżnych, na jego terenie mafia i gangi dokonują nielegalnych transakcji na duża skalę. Wiele osób uważa że w ten dzień przez dworzec przechodzą duże ilości narkotyków, broni, kontrabandy i łupów z kradzieży i rozbojów.
  • Czasem można spotkać na dworcu dziwnych ludzi, twierdzących że czekają na specjalny pociąg. Te osoby zawsze mówią że kiedyś, dawno temu, czekały samotnie na jeden z ostatnich składów, ale zamiast niego przyjechał dziwny pociąg do którego oczywiście wsiadły. Ten pociąg miał ich podobno wziąć poza miasto, do miejsca w którym zamiast przejmującego chłodu i monotonnego krajobrazu lodowego pustkowia były lasy, łąki i krystalicznie czyste, pełne ryb źródła. Każda z tych osób twierdzi że nigdy nie była szczęśliwsza niż tam, jednak kiedy w końcu zasnęła w tym cudownym miejscu coś się stało, i po obudzeniu znalazła się na powrót w GEO-9. I teraz każdego dnia czeka od świtu do nocy na przybycie tego specjalnego składu, mając nadzieję raz jeszcze znaleźc się w owym cudownym zakątku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki