FANDOM

Golddigger.jpg

Centrum Handlowego Goldmine

Centrum Handlowe Goldmine jest największym i najbardziej znanym kompleksem handlowym jaki istnieje na terenie Golden Terrace. Jest jednocześnie centrum handlowym najbardziej różnorodnym pod względem rodzajów towarów, a także pod względem dostosowania do zamożności odwiedzającej je klienteli. Zlokalizowane w podziemnym kompleksie jaskiń i przejść, od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród zamożniejszej młodzieży spędzającej tutaj czas w cortexowych kinach, zakładach usługowych lub po prostu na szwędaniu się wzdłuż pasaży, podziwiając wystawy sklepowe. W Goldmine możesz kupić wszystko – od jedzenia i ubrań, poprzez elektronikę i meble, aż po samochody i broń (ta ostatnia oczywiście tylko dla klientów posiadających odpowiednie uprawnienia).

HistoriaEdytuj

Kiedy na terenie Golden Terrace zaczęło przybywać sklepów i centrów handlowych, zaczęło brakować miejsca dla zaplecza logistycznego dla nich. Wówczas czwórka biznesmanów zwęszyła okazję do zarobku, zakładając spółkę Goldmine Architects i zasilając ją prawie całością funduszy jakie ci panowie zarobili na wcześniejszych interesach. Pomysł szefów Goldmine był prosty – skoro nie ma miejsca na powierzchni, trzeba poszukać go pod nią. Spółka zainwestowała duży kapitał i podpisała wstępne umowy z kilkoma największymi centrami handlowymi, gwarantując sobie na przyszłość klientów korzystających z podziemnych przestrzeni magazynowych. Od początku nic jednak nie szło tak jak powinno – Golden Terrace okazało się postawione na cienkiej warstwie zmarzniętej ziemi, pod którą znajdowały się całe kilometry twardej skały. W związku z tymi nieprzewidzianymi trudnościami spółka musiała zakupić lub wynająć ciężki sprzęt który byłby w stanie wydrążyć w skale pożądane przestrzenie – a to pochłonęło cały budżet firmy. Kiedy po roku, pod skrawkiem Golden Terrace wydrążony był całkiem spory kompleks potężnych jaskiń, przejść i szybów, na pohybel spółce nadeszła recesja. Część z firm z którymi Goldmine Architects miała podpisane umowy przedwstępne upadła, te pozostałe zaś okazały się zbyt słabe finansowo, by móc sobie pozwolić w przyszłości korzystać z wcale nie tak tanich podziemnych magazynów. Silniki maszyn ryjących stanęły, robotnicy zostali powiadomieni o bezcelowości przychodzenia do pracy a teren wykopów zabezpieczono.

Widmo bankructwa nie było jedynym zmartwieniem zarządu Goldmine. W związku z upadkiem projektu, spółka nie mogła się wywiązać ze zobowiązań finansowych poczynionych w bankach, a to sprawiało że jej szefom mogło grozić nawet więzienie. Nic dziwnego więc że trójka wspólników odsprzedała za śmiesznie małe pieniądze swoje udziały czwartemu wspólnikowi – Seanowi Borroughs’owi. Kiedy Borroughs zaproponował na ostatnim zebraniu wspólników, że odkupi udziały pozostałej trójki, ci pomyśleli że zwariował. Ale było im to na rękę – nie chcieli już zarobić, chcieli więcej nie stracić i nie odpowiadać karnie za źle zainwestowany kapitał, pochodzący w dużej mierze z kredytów i pożyczek.

Borroughs nie wiedział czy robi dobrze, ale sprzedał cały sprzęt należący do spółki, dzięki czemu spłacił lwią część kredytów a następnie zastawił pod hipotekę podziemny teren spółki. Przemianował firmę na Goldmine Grounds i zaczął reklamować kompleks jaskiń jako miejsce powstającego właśnie nowego centrum handlowego. W rzeczywistości Sean miał tylko pomysł i brak mu było funduszy na jego realizację, jednak dobra reklama sprawiła że w jego biurze zaczęli pojawiać się pierwsi przedstawiciele firm chcących mieć swoje placówki na terenie Goldmine. Po podpisaniu umów wstępnych z kilkoma dużymi sieciami i korporacjami, dzięki famie jaka rozeszła się po GEO-9, propozycje współpracy zaczęły napływać lawinowo. Dzięki kilku zgrabnym zabiegom, Borroughs pozyskał od banków fundusze na zaadaptowanie podziemi na potrzeby centrum handlowego a brakujący kapitał wprowadziły do Goldmine Grounds zainteresowane współpracą firmy.

Po jakimś czasie Borroughs’a było stać na wykupienie części znajdujących się na ziemi, ponad kompleksem, sklepów i centrów handlowych, które zostały przerobione na magazyny i hale przeładunkowe stanowiące zaplecze logistyczne Centrum Handlowego Goldmine. Do owych hal i magazynów prowadzą szerokie rampy transportowe schodzące wgłęb ziemi, a także potężne szyby windowe łączące powierzchnię z podziemnym centrum handlowym.

ObecnieEdytuj

W dniu otwarcia, na terenie centrum handlowego Goldmine swoje placówki miało 197 firm. Dzięki dobrym inwestycjom i popularności tego miejsca, do dziś rozrosło się ono o kilka kolejnych jaskiń, mieszcząc w swoich czeluściach 422 punkty handlowe.

Dziś 60-letni Borroughs jest jednym z najbogatszych ludzi w GEO-9, jednak niechętnie pokazuje się wśród elit. Większość czasu spędza w swojej „rezydencji”, jaką stanowi jedna z potężnych jaskiń centrum Goldmine, odgrodzony od świata najnowszymi zabezpieczeniami wspieranymi przez niewielką armię ochroniarzy. W zasadzie skłonny jest wyjść poza swoje włości tylko w przypadku poważniejszego interesu na którym mógłby zarobić.

TajemniceEdytuj

Kiedy Borroughs tworzył Centrum Handlowe Goldmine, potrzebował ogrzać w jakiś sposób jaskinie w których miało się ono mieścić. Nie było go stać na zapłacenie potężnych kwot jakie wymagało legalne ocieplenie kompleksu, wynajął więc kilkunastu techników którzy na lewo podłączyli system grzewczy Goldmine do źródeł geotermalnych wykorzystywanych przez geo-terraformer G4 który i tak notował nadwyżki mocy. Początkowo proceder nie został przez nikogo zauważony, ale po kilku miesiącach do władz w końcu dotarła informacja o nielegalnym korzystaniu Goldmine Grounds ze źródła geotermalnego zasilającego G4. Na swoje szczęście Borroughs był już wtedy bogatym człowiekiem bez zobowiązań kredytowych, wyciągnął więc z konta niemałą sumę pieniędzy na łapówki dla skorumpowanych władz, które miały od tego czasu przymykać oko na nielegalny proceder korzystania ze źródeł.

Drugą z tajemnic Borroughs’a jest jego umowa z Syndykatem. Na Ash nie sposób trzymać się z dala od mafii jeśli prowadzi się dochodowy interes i nie ma się ochrony ze strony wszechmocnych korporacji w rodzaju Infinity. Nic więc dziwnego że pewnego dnia szefa Goldmine Grounds odwiedzili przedstawiciele największej organizacji przestępczej Eclipse. Syndykat nie chciał jednak od Borroughs’a pieniędzy. Zamiast gotówki zażądali od niego udostępnienia na wyłączność, odseparowanej od reszty kompleksu, jaskini do której jedynym dostępem będzie szyb windowy ulokowany na powierzchni, w osobnym magazynie nominalnie należącym do Goldmine Grounds. Nie mając wyboru, Sean przystał na propozycje mafii zgadzając się na zaproponowane warunki. Ta odseparowana jaskinia służy Syndykatowi za jedną z dziupli przeładunkowych, używanych do przechowywania nielegalnych transportów i rozszabrowywania dóbr z przejmowanych przez grupy uderzeniowe mafii konwojów. Na ironię zakrawa fakt że sporadycznie z tej dziupli korzysta - na mocy umów z Syndykatem - gang Czarnych Jeźdźców, którego częstymi obiektami napadów są konwoje dóbr dla Centrum Handlowego Goldmine.

PlotkiEdytuj

  • Według popularnej wśrod młodzieży legendy, na terenie Goldmine ma się znajdować - gdzieś w pobliżu pomieszczeń technicznych systemu grzewczego - wypełniony parą wodną korytarz nazywany Mglistym Pasażem. Legenda głosi że można tam kupić od - groteskowo zmutowanych sprzedawców - broń, narkotyki, cyberwszczepy, organy do transplantacji a nawet potrawy z ludzkiego mięsa i żywe potwory Hordy. Nikt o zdrowych zmysłach oczywiście nie wierzy w istnienie tego miejsca, bo takie miejsce przecież nie może istnieć, prawda?
  • Podobno jeden z byłych wspólników z czasów Goldmine Architects, uważa że Borroughs od początku planował przejęcie firmy i oszukał pozostałych udziałowców. Mówi się że zapłacił on całkiekm niezłą sumkę płatnemu zabójcy, który poluje na właściciela Goldmine Grounds, zmuszając go do nie wyściubiania nosa poza obręb swojej jaskiniowej rezydencji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki