FANDOM

Cantoskrz.jpg

Jedna z jednostek Krzewicieli

Zaledwie kilkanaście lat temu obecny Wielki Radca planety Cantos, za namową kilku członków Rady Elekcyjnej postanowił powołać do istnienia organizację, której członków nazwano Krzewicielami. Organizacja ta miała zanieść na inne planety dobrodziejstwo w postaci Kodeksu Rovrika na pięciu specjalnie skonstruowanych do tego celu statkach, aby wysoka kultura cantyjska stała się normą dla wszystkich. Oczywiście społeczności innych planet miały całkowicie odmienne zdanie na temat zalet Kodeksu, ale upór Krzewicieli rozsławił organizację do tego stopnia, że wiele światów nie pozwalało nawet na schodzenie załóg ich statków na powierzchnię. Niebywałe barbarzyństwo ludzi spoza Cantos zmusiło Wielkiego Radcę do obrania innej strategii dla powołanej przez siebie organizacji. Wykoncypował on, że skoro Cantos ma wielu znamienitych szermierzy, Krzewiciele mogą nauczać szermierki i w ten sposób zyskiwać przychylność ludzi, wśród których mogą próbować zaszczepiać zalążki wysokiej kultury.

I tak Krzewiciele oblatują na swych statkach sąsiednie układy, próbując zjednywać sobie ludzi. Ich sukcesy są raczej marne i związane głównie z chęcią nauki cantyjskiej sztuki szermierczej, jednak upór i niezłomna wiara Krzewicieli w słuszność swojej misji każe im nawracać coraz to nowe układy oraz powracać do już odwiedzonych, aby zobaczyć czy posiane ziarna wydały jakikolwiek plon. Organizacja liczy stu pięćdziesięciu członków – świetnie wyszkolonych szermierzy, znających dogłębnie zawiłości Kodeksu Rovrika.

Krzewiciele są znani pod tą nazwą tylko na Cantos. Na pozostałych światach – w szczególności na Beldom – ich statki są nazywane „Latającymi Cyrkami”, a żarty na temat organizacji cieszą się od lat dużą popularnością.

Jeden ze statków towarzyszy obecnie tworowi znanemu jako Armada w jej podrózy przez galaktykę. W Armadzie Krzewiciele znani sa jako Siewcy i są poważani za swoje umiejętności szermiercze. Co ciekawe, pomimo tego że starają się zaszczepić cantyjską kultutrę u członków Armady oraz w mieszkańcach planet które odwiedzają, to oni sami zaczynają powoli liberalizować swoje poglądy i bagatelizować a nawet odrzucać poszczególne wytyczne które zawiera Kodeks Rovrika. I choć daleko im do porzucenia wpajanych od dziecka wartości i zasad, niktnie wie co może sie stać z biegiem czasu i w coraz większym oddaleniu od macierzystej planety.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki