FANDOM

Promethidion

Promethidion jedna z pierwszych barek wysłanych z Sol na podbój galaktyki.

W zamierzchłej przeszłości, przed wynalezieniem napędu FTL ludzkość, po skolonizowaniu niemal całego układu planetarnego gwiazdy macierzystej Sol, desperacko poszukiwała sposobów kolonizacji nowych układów gwiezdnych aby zmniejszyć ciśnienie demograficzne w przeludnionych koloniach.

Rozwiązaniem miał być projekt budowy olbrzymich statków kolonizacyjnych. Statków, których załoga miała rodzić się, żyć i umierać na pokładzie, przez kilkanaście do kilkadziesięciu pokoleń, opiekując się większością kolonistów zamrożonych w hibernatorach.

Te olbrzymy wlokły się dziesiątki i setki lat z prędkościami podświetlnymi w miejsca odpowiednie do założenia kolonii, gdzie załoga była odpowiedzialna za lądowanie i rozmrożenie pasażerów.

Członkowie załogi otrzymywali znaczne ilości udziałów w nowozakładanych koloniach, stając się z czasem elitą finansową nowego świata. Astronauci dobrowolnie skazywali się na życie w sztucznych habitatach statku aby dać swym potomkom szansę na rozwój i dostatnie życie.

Część z wysłanych barek do dziś nie doleciała na miejsce przeznaczenia. Z pewnością część z nich wciąż leci, choć światy które miały kolonizować już od dawna są zamieszkane przez ludzi, którzy przybyli tam dzięki napędowi FTL.

Barki kolonizacyjne należą do największych statków kosmicznych kiedykolwiek zbudowanych przez człowieka.

Szkic
Potrzebne wsparcie!

Potrzebujemy twojej pomocy przy edycji tego artykułu. Rozwiń treść i opisy, dodaj linki, wgraj ilustracje. Do dzieła! Nemeziswiki liczy na twoją pomoc!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki