FANDOM

Avenger.jpg

Lotniskowiec szkoleniowy sił obronnych systemu Horodny . Został przebudowany ze statku handlowego Des Moines.

SłużbaEdytuj

Des Moines został zbudowany w stoczniach Corey Sun Shipbuilding na Issa jako ciężki frachtowiec przeznaczony do handlu międzystemowego średniego zasięgu, niecałe 200 lat temu.

Statek służył, zgodnie ze swym pierwotnym przeznaczeniem, przez około 150 lat, jako jednostka handlowa Craig Jones Enterprise Inc wożąc głownie rudę tytanu i żywność z systemu Horodny do odbiorców w sektorze Eclipse .

W związku z decyzją Komisji Terraformacyjnej o rozbudowie sił obronnych Horodnego, wysłużony frachtowiec został odkupiony od Craig Jones Enterprise Inc a następnie przebudowany w jednej ze stoczni wewnątrz pasa asteroidów Horodny IV, na lotniskowiec szkoleniowy Avenger.

Po przebudowie Avenger może przenosić jednocześnie do 20 małych jednostek uderzeniowych, pogrupowanych w 5 kluczy po 4 maszyny w każdym.

Aktualnie na lotniskowcu stacjonują dwa pełne klucze myśliwców Hydra , dwa klucze bombowców Hummel oraz jeden klucz kanonierek klasy Hystrix .

Poza jednostkami uderzeniowymi Avenger zachował jedynie pierwotne uzbrojenie ciężkiego frachtowca, składające się głównie z systemów obronnych.

Jednostka służy w siłach obronnych systemu Horodny jako okręt szkoleniowy, przeznaczony do treningu pilotów w zero-g. Jednocześnie, mimo że statek odbiega znacznie parametrami od współczesnych okrętów wojennych, stanowi rezerwę taktyczną obrony systemowej. Dwadzieścia jednostek uderzeniowych lotniskowca stanowi poważną siłę ognia, która może znacząco wpłynąć na wynik starcia.

UzbrojenieEdytuj

ZałogaEdytuj

Aktualnie lotniskowiec jest dowodzony przez szefa wyszkolenia pilotów systemu Horodny , emerytowanego oficera floty Archipelagu Nikołaja Polarnyj.

Szkic.png
Potrzebne wsparcie!

Potrzebujemy twojej pomocy przy edycji tego artykułu. Rozwiń treść i opisy, dodaj linki, wgraj ilustracje. Do dzieła! Nemeziswiki liczy na twoją pomoc!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki