FANDOM

Armada 3.jpg
Armada
– ogromna flota nieco ponad dwustu statków, stanowiąca ruchome państwo. Obywatele Armady rekrutują się głównie z uchodźców z planet zaatakowanych przez Pożeracza Światów i Hordę.

Flotylla przemieszcza się po całej galaktyce, według trudnego do rozszyfrowania wzorca, wyznaczonego przez Dowódcę - SI zarządzającą centralną jednostką Armady, czyli lotniskowcem transportowym George Wolf. Jednostki Armady często operują w pobliżu układów zagrożonych inwazją Hordy. Choć cała Armada nigdy nie angażuje się w bezpośrednie starcia, jej liczne części, w tym kompanie najemnicze, często biorą udział w akcjach skierowanych przeciwko Wijowi i jego sługom.

Skład Armady jest bardzo zróżnicowany - od dzikich najemników, przez przedsiębiorczych kupców i producentów, po statki ultrapurytan, poszukujących schronienia w „wieży babel” jak nazywają flotyllę.

Władze i skład Edytuj

Władzę administracyjną wraz z bezpieczeństwem wewnętrznym zapewnia Armadzie ugrupowanie znane jako Sędziowie, pogardliwie zwani również Kablogłowymi. Są to potomkowie pierwszych uchodźców zabranych na pokład George Wolfa podczas ewakuacji Alfy Centauri. Pracują dla Dowódcy, kolektywnej osobowości SI, zarządzającej lotniskowcem i stanowiącej de facto przywódcę całej Armady. Sędziowie mają bezpośrednie łącze z SI, stąd są często nieakceptowani przez innych ludzi, którzy podejrzewają, że Kablogłowi nieustająco szpiegują dla Dowódcy, stanowiąc jedynie końcówki jego wszechogarniającej sieci. Oficjalnie, siedem największych Stronnictw w Armadzie wraz z Dowódcą i podległymi mu Sędziami tworzy Radę Armady, która w demokratycznie podejmuje decyzje dotyczące całej floty. Autonomia każdego ze stronnictw sięga daleko, ograniczona jedynie odgórnymi zasadami współpracy w Armadzie, egzekwowanymi przez Sędziów oraz bezpieczeństwem całej floty, które zawsze jest priorytetem.

Armada 2.jpg
Wielkie Stronnictwa Armady to:

Oprócz 8 Wielkich Stronnictw, posiadających miejsce w Radzie Armady, istnieje wielka liczba mniejszych ugrupowań, klanów, firm itp. zwykle powiązanych gospodarczo lub politycznie z jednym z wielkiej ósemki. Ponieważ konstytucja Armady nie ustala sztywno ile ugrupowań ma miejsce w Radzie, czynnikiem decydującym o przystąpieniu do Rady jest decyzja jej aktualnych członków przy decydującym głosie Dowódcy reprezentowanego przez aktualnego kapitana George Wolfa.

Warunki przystąpienia Edytuj

Każdy może przystąpić do Armady, warunkiem jest jedynie przestrzeganie ogólnych zasad państwa, wpłacenie odpowiedniej opłaty licencyjnej (uchodźcy mogą liczyć na odpowiedni nisko oprocentowany kredyt od Sędziów) a następnie płacenie w terminie niewysokich podatków, przeznaczonych głównie na siły bezpieczeństwa Armady i konserwację systemów użyteczności publicznej (np. George Wolf, stanowiący centrum administracyjne i handlowe Armady). W zamian otrzymuje się ochronę i możliwość rozwoju w jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się organizmów państwowych ludzkości. Firmy działające na terenie Armady, które nie są jej oficjalną częścią, muszą płacić nieco wyższe podatki od zysków uzyskanych podczas pobytu na statkach flotylli.

Obszar działania Edytuj

Armada.jpg
Armada
jest słynna na całą galaktykę, jako największy bazar, na którym można kupić każdą rzecz wytwarzaną przez człowieka i nie tylko. Jednocześnie kompanie najemnicze z siedzibami w Armadzie są jednymi z najlepszych, ustępując pola jedynie genomodyfikowanym żołnierzom Tygrysich Rodów i cyborgom (co ciekawe do flotylli należą również trzy statki – arki Tygrysich Rodów, które przystąpiły do Armady).

Armada posiada również ściśle przestrzegane zasady pomocy uchodźcom, pochodzące jeszcze z czasów formowania się floty.

Wizerunek Edytuj

Ponieważ Armada jest de facto administrowana przez SI, w wielu regionach galaktyki jej przestawicieli traktuje się z rezerwą lub otwartą wrogością. Ludzie obawiają się technologii SI. Wiele organizacji, w tym radykałów religijnych do których zaliczają się między innymi Cyberpurytanie, prowadzi czarną propagandę przeciwko flocie, rozpowiadając pogłoski o porywaniu obywateli planet przez członków Armady, w celu przetworzenia w cybernetycznych niewolników.

Mimo licznych kontrowersji otaczających Armadę, jest to często jedyna i ostatnia szansa na przeżycie dla uchodźców ze światów zaatakowanych przez Wija Pustki. Szansa przeżycia w świecie pełnym piratów, łowców niewolników, łupieżców i innych padlinożerców korzystających z nieszczęścia innych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki