FANDOM

Ararat
Około czterdziestu kilometrów na południe od stolicy Cantos znajduje potężna góra, samotna pośród okalających ja równin. Tą góra jest Ararat, na zboczu której otwarto pierwszą w historii planety kopalnię. Przez wieki eksploatowania bogatych złóż minerałów znajdujących się wewnątrz góry i pod nią, z Araratu została w zasadzie pusta w środku skorupa o grubych kamiennych ścianach. Kiedy dwieście lat temu złoża zaczęły się wyczerpywać, zaczęto rozważać zakończenie eksploatacji, ale dopiero odkrycie głęboko pod górą złóż materiałów rozszczepialnych ostatecznie zaważyło na decyzji o zamknięciu kopalni.

Po jej likwidacji postanowiono zagospodarować wnętrze góry i zainwestowano ogromne sumy pieniędzy oraz duże ilości sprzętu, by zamienić Ararat w elektrownię zasilającą niedalekie Fado. Wszakże paliwo do zasilania elektrowni było na miejscu. Po jej uruchomieniu okazało się, że elektrownia wewnątrz góry produkuje ogromne nadwyżki energii, które postanowiono spożytkować na zasilanie innych pobliskich osiedli ludzkich. Dziś Ararat zaopatruje w energię wszystkie miasta, osiedla, placówki i osady w promieniu ponad czterystu kilometrów wokół.

Oprócz elektrowni, wewnątrz góry mieszczą się pomieszczenia techniczne i laboratoryjne Cantyjskiego Instytutu Technicznego, w których opracowuje się nowe technologie. Plotki mówią, że szczyt jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej, a właściwa elektrownia, laboratoria CIT i domniemane bunkry przeciwatomowe mieszczą się głęboko pod Ararat i otaczającymi ja równinami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki