FANDOM

Aleje tygrysów

Deszcz jest jedną z wizytówek dzielnicy.

NocnyTargWejscie

Jedna z alejek prowadzących do Nocnego Targu

Dragontail

Jedna z bocznych uliczek Alei Tygrysów

Słynna na całe GEO-9 dzielnica egzotyki, handlu, usług i szemranych interesów.

HistoriaEdytuj

Zbudowana pierwotnie jako osiedle mieszkaniowe dla służb utrzymania geo-terraformera G2 i pracowników NuGen. Po katastrofie i zniszczeniu G2 dzielnica została ewakuowana. Proces rewitalizacji trwał na tyle długo, że budynki zostały nielegalnie zasiedlone przez mniejszości narodowe zamieszkujące w okolicach Ogona. Szybko powstały tam sklepy i małe zakłady idealnie wpisując się w klimat Smoczego Ogona. Wraz z imigrantami pojawiły się też wpływy Syndykatu, czyniąc z nowo zamieszkałej dzielnicy przestępczy przyczółek na terenie Pieca.

ObecnieEdytuj

Aleje Tygrysów to dziwne połaczenie mieszanki kultur, slumsu oraz pchlego targu. Położone między zniszczonym G2 oraz Labiryntem, są ulubioną bazą wypadową szabrowników, poszukiwaczy skarbów, łowców nagród, przemytników oraz agentów półświatka. Większość skradzionych, czy też pozyskanych dóbr przechodzi przez jedno z tygrysich targowisk. Dlatego też dzielnica utrzymuje się z pośredniczenia w handlu lub świadczenia usług. Nie brakuje tu wszelkiej maści domów rozrywek, tawern czy wynajmujących swoje usługi specjalistów: przewodników, kurtyzan, najemników, złodziei czy paserów. Klimat dzielnicy dopełnia fakt bezpośredniego połączenia kolejowego z portem kosmicznym Vayas Point.

KlimatEdytuj

Aleje nie są tak ciepłe jak reszta Smoczego Ogona. Temperatura utrzymuje się powyżej zera, chociaż potrafi spaść poniżej -20 stopni. Wszystkie targowiska są jednak zbudowane wokół szybów termicznych zapewniających temperaturę conajmniej bliską zeru. Taka różnica temperatur, oraz bliskość ciepłej Smoczej Łaźni, powoduje praktycznie ciągłe opady oraz regularne burze. Stały się one kolejną wizytówką Alei Tygrysów.

Prawo w dzielnicyEdytuj

Podobnie jak na terenie całego Smoczego Ogona i tutaj prawo GEO-9 nie jest przestrzegane. Ludzie żyją według prostych zasad, często sprowadzających się do starożytnej reguły oko-za-oko. Jedyną formą władzy jest Syndykat i to jemu w ramach "podatków" mieszkańcy oddają lwią część swojego dochodu.

Miejsca godne uwagiEdytuj

  • Nocny targ to kwintesencja całej dzielnicy. Największe nielegalne targowisko na terenie całego GEO-9. Można na nim kupić i sprzedać praktycznie wszystko, a z odrobiną znajomości – wszystkich.
  • Salon szczęścia – perełka całego Smoczego Ogona. Najsłynniejszy i najbardziej renomowany dom uciech w całym mieście, przyprawiony sporą dawką egzotyki.
  • Biuro firmy spedycyjnej Gorana Dragovicia - siedziba jednego z najbardziej znanych pośredników i poręczycieli szemranych interesów w GEO-9. Tu można załatwić poręczenie pożyczki czy spedycję niemal każdego towaru poza planetę bez zbędnych pytań.

Wydarzenia godne uwagiEdytuj

Doroczny Festiwal Smoków – szalony korowód w którym uczestniczą mieszkańcy dzielnicy. Mieszanina tradycji i obrządków pochodzących z różnych kultur, zlana w jednym kolorowym pochodzie pełnym lampionów, przebierańców i muzyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki