FANDOM

WPH Ad Campaign Interior & Exterior Photos 006

Ilustracja kompleksu 3 szpitala Geo-9 z folderu reklamowego.

Alatająca jednostka sanitarna

Jedna z Latających Jednostek Sanitarnych 3 Szpitala GEO-9

3 szpital to ostatnia na GEO-9, znajdująca się poza GeoCity, placówka medyczna tak wysokiej jakości. Zajmuje 16 piętrowy kompleks w północnej części Ogona. Oferuje pełen zakres usług medycznych dla wszystkich posiadających ubezpieczenie pracownicze lub odpowiednią ilość gotówki.

HistoriaEdytuj

Przed awarią terraformerów 3 Szpital cieszył się sławą podrzędnej kliniki. Utrzymujacy się jedynie z rządowych dotacji, nie był w stanie opłacać wysoko wykwalifikowanych fachowców ani drogiego sprzętu. Balansując na krawędzi bankructwa, skupiał się na najbardziej podstawowych usługach, pozostając w tyle za konkurencyjnymi placówkami.

Po spadku temperatury, kiedy wieksze korporacje zaczęły wycofywać kapitał z zamarzającego Ash, korporacja nuGen zaczęła stopniowo przejmować upadające laboratoria i szpitale. Sprowadziła specjalistów, sprzęt i rozpoczęła daleko idące inwestycje mające na celu poprawić jakość usług świadczonych w szpitalach.

Niestety po katastrofie związanej z wypuszczeniem niestabilnego zestawu genetycznego na rynek, nuGen rozpadł się na wiele drobnych firm lub został wykupiony przez większe koncerny. Geomedica - niegdyś jeden z departamentów badawczych nuGen - przejęła szpital. Zatrudniajac znaczą część byłego personelu korporacji-matki i posiadając zaplecze finansowe gwarantowane przez umowy na opiekę medyczną nad pracownikami zakładów z Pieca, Geomedica stara się kontynuować prace nad niektórymi projektami nuGen.

Zakres działaniaEdytuj

3 Szpital jest u szczytu swojej świetności. Zajmuje sie zarówno medycyną doraźną, chirurgią, protetyką jak i inżynierią genetyczną oraz cybernetyką.

Izba przyjęćEdytuj

Lekarze i sanitariusze pracujący na Izbie Przyjęć cieszą się sławą mistrzów swojego fachu. Niekończąca się fala przemarznięć, postrzałów czy innych uszkodzeń ciała może być porównywana jedynie z sytuacją na froncie Cor. Sława Ostrego Dyżuru z 3 szpitala jest tak duża, że znaczna część medyków polowych odbywa w nim praktyki przed udziałem w operacjach wojskowych.

Oddział Inżynierii GenetycznejEdytuj

Druga chluba 3 Szpitala i jednocześnie jedna z najbardziej zaawansowanych placówek specjalizujących się przeciwdziałaniu powikłaniom po modyfikacjach genetycznych.

Inne istotne oddziały szpitalaEdytuj

  • Oddział cybernetyki i protetyki
  • Oddział neurochirurgii stosowanej
  • Oddział psi i psychologii
  • Oddział położniczy i klonotyki

Znane osobyEdytuj

  • dr A. Webber - młody geniusz bioinżynierii i genetyki. W niejasnych okolicznościach pozbawiony uprawnień do wykonywania zawodu lekarza, piastuje stanowisko kierownika laboratorium genetyki stosowanej.
  • dr Terrence Harper - nazywany "Sierżantem", jest kierownikiem Ostrego Dyżuru. Dzięki niemu to szalone miejsce cały czas funkcjonuje, ratując z każdą godziną kolejne ludzkie życia.

PlotkiEdytuj

  • W GEO-9 krążą pogłoski jakoby 3 Szpital współpracował z gangiem Trupożerców - wyspecjalizowaną grupą przestępczą zajmującą się kradzieżą organów do transplantacji od zmarłych, a czasem nawet od nie do końca zmarłych. Pomimo ponurej sławy otaczającej Trupożerców, dzięki pogłoskom o współpracy z nimi, szpital zyskał wielu bogatych klientów szukających możliwości przedłużenia życia za wszelką cenę.
  • 3 Szpital to podobno tylko przykrywka dla laboratorium genetycznego Infinity. Plotka głosi, że Infinity dała środki na rozbudowę szpitala po wyłączeniu terraformerów i oficjalnym przejęciu szpitala przez Geomedica. Infinity chciało w ten sposób przejąć Geomedica wraz z technologią opracowaną pierwotnie w nuGen. Jednocześnie korporacja zyskała tajny poligon dla dalszych testów modyfikacji genetycznych na ludziach. Ubodzy obywatele GEO-9 szukając pomocy w 3 Szpitalu otrzymują jedynie leczenie, jednak część z nich ginie bez śladu, a część nieświadomie bierze udział w eksperymentach medycznych.
  • Szpital nieoficjalnie współpracuje z Nolanitami i ich przywódcą dr Nolanem. Charakter tej współpracy jest tajny, jedni twierdzą że razem poszukują sposobu odwrócenia mutacji, inni że opracowują nową stabilną wersję nG-SA-Tetta, pozbawioną niepożądanych skutków ubocznych. Nowy model genowy miałby umożliwić ponowne zasiedlenie powierzchni Ash, pomimo pogarszających się warunków klimatycznych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki